Un grup de specialisti in psihologie sociala a stabilit ca succesul in viata nu depinde doar de bani si relatii sociale. Un alt aspect extrem de important care trebuie luat in calcul este dantura. Oamenii cu dintii mancati de carii si cu urme de tartru sunt mai putin populari si mai putin capabili sa se adapteze in societate. Cei care au facut cele mai mari eforturi pentru a-si imbunatati dantura au fost starurile de cinema.
Succesul pe care o persoana il are in viata poate fi influentat de modul in care arata dantura sa, potrivit unui studiu realizat de o echipa de specialisti in psihologie sociala, transmite BBC News.
Cercetatorii de la Kings College din Londra au stabilit cu ajutorul voluntarilor ca anumite persoane se bucura de mai putin succes in societate in cazul in care au urme vizibile de tartru sau carii.
Potrivit studiului, persoanele cu dantura stricata sunt mai putin populare si mai putin capabile sa se adapteze in societate decat persoanele cu o dantura frumoasa.
“Am crezut ca oamenii prefera dintii care arata natural, insa nu este asa”, a declarat profesorul Tim Newton, autorul studiului.
In cadrul studiului, cercetatorii au constatat ca oamenii tind sa acorde mai mare atentie imaginii femeilor decat a barbatilor, ceea ce sugereaza ca reprezentantele sexului frumos sunt mai curand judecate dupa aspectul fizic decat dupa alte criterii.
Newton a recunoscut ca exista si persoane in cazul carora dintii mai putin frumosi au reprezentat o marca a succesului, cum ar fi comicul Ken Dodd si Freddie Mercury, fostul solist al formatiei de muzica rock Queen.
Majoritatea vedetelor au facut eforturi semnificative pentru a avea un zambet perfect si au suferit proceduri stomatologice complicate pentru albirea sau inlocuirea dintilor. Actori precum Tom Cruise si Cary Grant au avut amandoi cate un dinte lipsa, dar si-au tratat cu mare atentie acest defect.
Profesorul sustine ca in prezent o dantura perfecta este considerata a fi cea cu o aliniere perfecta si cu dintii foarte albi, pentru ca aceasta este imaginea pe care oamenii o vad la Hollywood, in reviste si la televizor.