Întrebat de dificultățile de comunicare ale autorităților, Preoteasa a argumentat că primele informații de la fața locului nu arătau că între cele două trenuri a avut loc un impact din cauza distanței dintre ele.
„Singura explicație pentru întârzierea tamponării este că locomotiva trenului de călători se afla într-un punct, iar vagoanele răsturnate se aflau la aproape un kilometru distanță. Nimeni nu putea bănui noaptea că a fost un impact decât după ce s-au lămurit toate cauzele și s-au anulat celelalte, am putut confirma că s-au tamponat”, a spus directorul CFR Călători.
CFR a transmis, prin comunicat, la 10 ore de la accidentul feroviar care a avut loc în Roșiorii de Vede, județul Teleorman, că trenul de călători care urma să intre în stație „la altă linie” a tamponat ultimul vagon al trenului de marfă, care era în mers, pentru garare.
„Nu cred că au fost bâlbe (nr. de comunicare), a fost un eveniment care s-a produs la prima oră – 4:30 -și în care locomotiva era într-un punct și vagoanele răsturnate la un kilometri, nimeni nu putea să se ducă cu bănuiala până nu avea toate constatărilor că a avut loc o tamponare”, a continuat Preoteasa.
„Impactul a generat o undă de șoc în celelalte vagoane”
Distanța dintre cele două trenuri este explicată de director prin faptul că trenul de marfă și-a continuat deplasarea.
„Trenul de marfă era în mișcare, avea o viteză de circa 80km/h, a avut un impact mic cu trenul de călători. Ultimul vagon de marfă nu a fost deraiat și nu s-a răsturnat. A fost un impact minor, impactul a generat o undă de șoc în celelalte vagoane. Penultimul vagon de marfă s-a ridicat, mecanicul deși a constatat un șoc nu a oprit trenul și a continuat să meargă. La o înlănțuire de curbe și macazuri, penultimul vagon a intrat în această combinație și s-a ridicat și a deraiat”, a precizat Preoteasa.
El a insistat că nici cei prezenți în tren nu au simțit impactul cu marfarul, afirmând din nou că cei 12 pasageri care au primit îngrijiri medicale au fost răniți în urma frânării bruște a trenului.
„Eu am fost la locul accidentului și am discutat personal cu el (nr. mecanicul trenului de călători). Prima dată nici el nu și-a dat seama. Impactul a fost de așa natură că a fost aproape insensibil. Inclusiv cei din tren spun că nu au simțit impactul ci doar frânarea totală a mecanicului. Cei răniți nu au fost loviți de impact ci de frânarea totală a trenului care a avut o undă de șoc destul de puternică”, a explicat directorul CFR Călători.
Trenul IR 1822, Arad – București Nord, în care se aflau 280 călători, a lovit luni, 13 martie, un marfar care circula în fața lui, în apropiere de stația Roșiori Nord. Inițial, CFR a că marfarul a deraiat și că mecanicul trenului de pasageri a frânat brusc pentru a evita un impact.
În urma incidentului, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), Rodrigo Maxim, a acuzat slaba pregătire a mecanicilor. Totodată, autoritățile au anunțat ulterior că mecanicul a trecut pe culoarea roșie a semaforului. „A mers puțin mai încet sperând să i se facă verde”, a spus luni, la prânz, directorul CFR Călători.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro