Circulația trenurilor în sudul țării a fost dată peste cap joi în urma furtunilor de miercuri seară. Garnitura cu copii este unul dintre trenurile afectate, după ce linia de contact de la Fundulea s-a rupt în urma vijeliei.
Trenul a rămas blocat în câmp pe la miezul nopții.
„Încercați dumneavoastră să găsiți la ora aceea soluții!”, a spus directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, la Antena 3, notează Hotnews.ro.
„Noi am pus la dispoziția CFR-ului această locomotivă. Dacă a fost un pom căzut pe linie, locomotiva nu poate, din păcate, sări peste pom. Eu vă spun ce informații am eu. Încercați să vorbiți cu responsabilii, cei care conduc circulația”.
Cred că e impropriu să spuneți abandonați (despre copii – n.r.) când toți directorii CFR Călători au încercat să găsească o soluție. Încercați dumneavoastră să găsiți la ora aceea soluții! Încercați să găsiți transbordare la ora 0:00, la 1.000 de călători, câți sunt într-un tren.
Directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante:
Întrebat dacă pasagerii au primit măcar apă în tot timpul în care au fost blocați în tren, directorul CFR Călători a replicat: „Vor primi când ajung la București!”.
Trenul IR 1921 Mangalia – Bucureşti – Craiova – Arad a acumulat o întârziere de 10 ore (571 de minute), după ce a staționat în zona Fundulea. Garnitura trebuia să ajungă în Gara de Nord din Capitală miercuri seară, la ora 23:11, însă a ajuns abia joi, după ora 8:30.
O jumătate de oră mai târziu, trenul a plecat din Capitală și, dacă nu vor mai fi probleme, ar trebui să ajungă la destinație, în Arad, joi seară, după ora 21:30. Asta în condițiile în care a plecat din Mangalia miercuri, la 19:10.
Pasagerii s-au plâns că în tot timpul în care au așteptat în tren, nimeni nu le-a spus ce se întâmplă.
„La ora 8.43 trenul IR 1921 a garat în staţia Bucureşti Nord, călătorilor în tranzit li s-a oferit apă și produse preambalate”, precizează compania, au transmis reprezentanții CFR.
Florin Cîțu: „Mi se pare anormal să avem astfel de situații”
O reacție în acest caz a venit joi din partea premierului Florin Cîțu.
„Să răspundă cei care se ocupă de acest lucru. Dacă oamenii au suferit de pe urma modului în care este administrată, ar trebui să răspundă ministerul de resort. Mi se pare anormal să avem astfel de situaţii, iar un şef de la CFR Călători sau un director să spună că soluţia vine din altă parte. Soluţia este a celor care administrează sectorul respectiv”, a declarat premierul, răspunzând unei întrebări din partea jurnaliștilor.
Ulterior, într-o postare pe Facebook, Florin Cîțu a precizat că „dacă directorul CFR ar fi lucrat la Guvern, acum era acasă”.
Circulația feroviară în sudul țării, dată peste cap de furtuni
Din cauza furtunilor din nordul, vestul și centrul țării, inclusiv București, trenurile de călători au acumulat întârzieri de sute de minute.
În plus, din cauza ciocnirii a două trenuri la Feteşti, traficul feroviar spre Litoral a fost deviat, fiind afectate 15 garnituri.
Pentru asigurarea legăturii cu stațiunile de pe Litoral, trenurile de călători care tranzitează Bucureștiul vor circula pe ruta deviată prin Fetești – Movila – Țăndărei, cu tracțiune Diesel, iar restul garniturilor, pe ruta Ploiești – Buzău – Făurei – Fetești, mai anunță CFR.
Potrivit reprezentanților Poliției Ialomița, mecanicul de locomotivă care a provocat accidentul feroviar de la Fetești avea o alcoolemie de 0,4 la mie la testul alcoolscop.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro