”Probleme de control al zborului” înseamnă, potrivit unui expert consultat de CNN că avionul nu răspundea la comenzile piloților și aceștia pierduseră controlul aeronavei.
Duminică, la câteva ore după accident CEO-ul Ethiopian Airlines a transmis că Pilotul aeronavei Boieng 737 Max 8 a raportat probleme către turnul de control și a cerut să se întoarcă, înainte de a pierde legătura. „Pilotul a spus că are dificultăți și a cerut să se întoarcă. A primit autorizația de aterizare”, a spus Tewolde GebreMariam.
Șeful Ethiopian Airlines a declarat că cutiile negre ale zborului „vor fi trimise în străinătate”, în loc să fie citite în Etiopia, care nu are capacitatea tehnică de a o face. Directorul companiei aeriene nu a spus, însă, în ce țară vor ajunge acestea.
El a mai spus că piloții aeronavei știau de directivele emise de Boeing după accidentul Lion Air din octombrie și au avut o pregătire suplimentară,
Duminică dimineața, un Boeing 737 MAX 8, care aparținea Ethiopian Airlines, s-a prăbușit la puțin timp de la decolarea din Addis Abeba. Toți cei 157 de oameni aflați la bord și-au pierdut viața.
Tragedia are loc la mai puțin de jumătate de an de când același model de avion Boeing 737 Max 8, aparținând companiei Lion Air din Indonezia, s-a prăbușit în apropiere de Jakarta. În urma accidentului din luna octombrie, toate cele 189 de persoane aflate la bord au murit.
Marea Britanie și alte țări suspendă zborurile Boeing 737 Max, după tragedia aviatică din Etiopia. Decizia Regatului Unit vine după ce Australia, China, Indonezia, Singapore, Oman, Coreea de Sud şi Mongolia au dispus suspendarea zborurilor cu avioane Boeing 737 MAX.
De asemenea, mai multe companii aeriene au luat aceeași decizie. TUI Airways, una dintre cele mai mari companii aeriene britanice, a decis să țină la sol toate avioanele Boeing 737 Max 8. De asemenea, compania europeană low-cost Norwegian Air a anunţat marţi că opreşte la sol întreaga sa flotă de 18 avioane Boeing 737 MAX. Alte companii care au decis să ia această măsură sunt Ethiopian Airlines, Cayman Airways, Gol, Aeromexico, Comair şi Aerolineas Argentinas.
Operatorii americani nu au anunţat nicio măsură de oprire la sol a respectivelor avioane, în timp ce producătorul Boeing a transmis că Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA nu a emis deocamdată nicio dispoziţie obligatorie privind Boeing 737 MAX.