„Clienții s-au retras, pur și simplu. Dar, neoficial, din partea unora au fost și reacții de tipul «noi vă plătim și voi scrieți împotriva noastră?». E o reacție de anii 90: nu scrii de bine, scot reclamele”, a spus Mihnea Vasiliu, potrivit sursei citate.

Acesta a mai declarat că decizia clienților de publicitate „ridică și mai multe semne de întrebare”, precizând că trustul se aștepta la pierderi, însă acest aspect nu a fost pus „în fața obligației noastre de a informa corect publicul”.

În opinia acestuia, există două variante legate de reacțiile apărute după publicarea anchetelor.

  1. „Vrei să te răzbuni pe un ziar care pune o problemă, cu argumente, jurnalistic. Și vorbim aici nu de produse neapărat, ci de problemele de comunicare ale acestor produse, de falsul din reclame.”
  2. „Vrei să tai publicitatea, asta poate însemna că produsul, nu numai comunicarea lui, are o problemă. Poate, în realitate, este în regulă, dar, renunțând la publicitate, se transmite și acest mesaj”.

Directorul general al Ringier România a ținut să precizeze și că, în opinia sa, clienții care s-au retras din paginile ziarului Libertatea ar fi putut să schimbe reclamele, pentru a convinge publicul că produsul nu are probleme.

„Dar ei nu au răspuns nici la întrebările jurnaliștilor noștri decât în zeflemea. Adică reacțiile au fost: «ce, nu vă mai plac banii noștri?», în loc de «stați să vă demonstrăm că avem produse de calitate și că nu încălcăm legea». Poate – deși nu este de înțeles nici asta – te aștepți la o astfel de reacție de la clienții care au făcut obiectul investigației. Dar și de la cei care nu au fost nominalizați în materialul jurnalistic?”, a spus Mihnea Vasiliu.

Întrebat de ce investigațiile sunt publicate acum, având în vedere că astfel de reclame există de ani de zile, șeful Ringier România a punctat că redacția a fost cea care a atras atenția asupra acestor probleme, iar demersul este demn de laudă.

„Este pentru prima dată când o redacție are curaj să scrie despre astfel de lucruri. Mai bine mai târziu, decât niciodată”, a mai spus Mihnea Vasiliu.


Citește investigațiile despre reclamele mincinoase:

 
 

Urmărește-ne pe Google News