„Acest lucru ar putea eroda suportul public care va fi necesar pentru tranziția energetică”, a spus Wirth. „Este un mic paradox pe care îl observ”, a continuat acesta.
Prețurile carburanților au crescut în întreaga lume din cauza investițiilor în scădere în proiecte legate de combustibili fosili. De asemenea, prețurile au fost accelerate de sancțiunile impuse după invadarea Ucrainei de către Rusia.
Prețul carburanților, temă electorală
Prețurile benzinei și motorinei sunt un subiect electoral de top în diferite țări din lume, inclusiv în cazul alegerilor din Congresul american ce au loc în acest an sau cele pentru președinția Braziliei.
O perioadă mai lungă în care galonul de motorină (3,78 de litri) costă peste 6 dolari, iar prețurile gazelor naturale sunt de peste 10 dolari pe milionul de unități termale britanice (MMBtu – 26,8 metri cubi) ar putea avea implicații politice pentru autorități, a avertizat Wirth.
„Unul dintre lucrurile care mă îngrijorează cel mai mult este o perioadă de prețuri mari pe care votanții să înceapă să o identifice cu ambițiile de tranziție energetică”, a mai comentat șeful Chevron.
Stimulente în loc de restricții
Acesta a cerut politici publice care să stimuleze reducerile de emisii de carbon în loc să restricționeze furnizarea de petrol și gaze înainte ca energiile regenerabile, precum cea solară și cea eoliană, să poată să înlocuiască mai departe combustibilii fosili.
Wirth a mai spus că SUA au nevoie de un mecanism privind prețul emisiilor de carbon așa cum există în Uniunea Europeană.
„Un preț pe carbon este o modalitate simplă de a crea un semnal de preț care să creeze un model de afaceri care să mobilizeze capital”, a spus el. „Avem nevoie să găsim un fel de cadru comercial. Și trebuie să fie activat prin politici publice”, a punctat acesta.