Adrian Ionel, fost director Unifarm, suspendat din funcție timp de 6 luni și pus sub control judiciar de DNA pentru 60 de zile sub acuzația că a luat mită 760.000 de euro, a remis ieri către Libertatea un comunicat, prin intermediul avocatului său, Alexandru Morărescu, în care a făcut declarații ample.
„Nu am solicitat în nicio împrejurare, niciunei persoane, vreo sumă de bani sau alte beneficii, pentru mine sau pentru altcineva, în legătură cu vreun import de măşti, combinezoane sau alte echipamente şi nu am determinat sau ajutat vreo persoană să săvârşească o infracţiune”, a arătat Adrian Ionel, în comunicatul trimis către Libertatea.
„Organizarea unei proceduri de achiziţie publică, neobligatorie, ar fi dus la întârzieri nejustificate în aprovizionare, ce s-ar fi soldat cu pierderi de vieţi omeneşti”, a mai spus el.
Acuzat de DNA de luare de mită, Adrian Ionel a fost înlocuit în funcție de Ionuț Ionescu
Adrian Ionel, fost director general Unifarm, a fost pus sub control judiciar de către procurorii DNA într-un dosar în care este acuzat, printre altele, de luare de mită.
Procurorii îl bănuiesc pe Adrian Ionel că ar fi cerut unui reprezentant al unei firme private suma de 760.000 de euro, bani cu care Unifarm să atribuie un contract de achiziţie pentru 250.000 de combinezoane şi trei milioane de măşti.
Contractul pentru achiziționarea a un milion de măşti şi 30.000 de combinezoane a fost încheiat cu firma BSG Business Select, afacere despre care Libertatea a scris încă din luna martie.
În referatul procurorilor se menționează că ”cele un milion de măști livrate și recepționate în prima tranșă Companiei Naționale Unifarm SA nu erau măști chirurgicale, ci măști de protecție neconforme cu standardele stipulate în contract, practic erau alte tipuri de echipamente de protecție decât cele convenite în contract”.
Membrii Consiliului de Administrație Unifarm au decis ieri numirea lui Ionuț Ionescu în funcția de director general interimar al societății, pe o durată de maximum 4 luni, potrivit anunțului făcut de Ministerul Sănătății.