Modificarea masinilor si transformarea acestora in adevarate ‘discoteci pe patru roti’ a devenit un obicei din ce in ce mai intalnit printre tinerii din Romania. Marian (28 de ani), Daniel (20 de ani), Robert (25 de ani) si Cosmin (28 de ani) sunt patru tineri care au investit mii de euro pentru aceasta pasiune. l C. Pacearca
‘Cand ai in sange microbul tuningului auto, modificarea unei masini nu se termina niciodata’, ne spune cu mandrie Robert Panciu, de 25 de ani. Este aprobat si de ceilalti trei prieteni ai sai. Cei patru tineri sunt cei mai de seama membri ai unui club auto destinat impatimitilor de tuning auto, www.4ss.ro.
Modificari de mii de euro
Pretul pasiunii modificarii unei masini normale nu e tocmai mic. ‘Eu am bagat cam 5.000 de euro in masina mea. Doar stopurile si farurile au costat cam 1.800 de lei, iar tapiteria din piele 800 de euro’, ne-a zis Daniel Grigore, de 20 de ani, mandrul posesor al unui Logan cu tapiterie 100% din piele. In afara de aspectul modificat al masinilor, insa, adevaratele atractii sunt sistemele audio care doteaza ‘discotecile’ pe patru roti. Miile de wati scosi prin difuzoarele care echipeaza masinile fac concurenta multor discoteci din Capitala. Ornamentele uzuale ale autovehiculelor sunt indepartate pentru a putea face loc difuzoarelor de mare putere care pur si simplu fac masinile sa vibreze.
Marian Paduraru (28 de ani), electronist – Audi A3
‘Valoarea masinii, dupa toate modificarile facute, se ridica la 22.000 de euro’, ne-a spus Marian. Cea mai impresionanta componenta a masinii, insa, e sistemul audio. ‘Amplificatoarele costa 700 de euro, iar subwofferul (n.r. – componenta responsabila pentru sunetele joase) 500 de euro. Instalatia audio are aproape 7 metri de cabluri si scoate cam 1.400 de wati’, ne-a explicat Marian.
Daniel Grigore (20 de ani), student – Logan
In afara de cei 8.000 de euro cat a costat masina, Daniel a mai investit alti 5.000 de euro pentru dotarile suplimentare. Cel mai spectaculos element il reprezinta tapiteria de piele, ceva extrem de rar pentru un Logan. Sistemul audio-video Hertz, preferat de fanii tuningului, farurile, stopurile si jantele schimbate l-au mai costat pe Daniel 1.500 de euro.
Robert Panciu (25 de ani) – Dacia 1310
Probabil ca ‘vedeta’ e masina lui Robert. O Dacie 1310 modificata in totalitate, castigatoare a patru concursuri pentru linii audio. ‘Am investit cam 7.000 de euro in aceasta masina. Cel mai spectaculos element e subwofferul de la Hertz. Impreuna cu cele 21 difuzoare de pe masina scot 2.000 de wati si 145 de decibeli masurati in concursurile de profil’, ne-a zis Robert.
Cosmin Ionita (28 de ani), director asigurari – Volkswagen Bora
Cea mai spectaculoasa masina ii apartine lui Cosmin. Un Volkswagen Bora in care tanarul director a investit 10.000 de euro. ‘Sunt modificari facute de la motor, sistem audio pana la aspectul masinii. E unicat in Romania’, ne-a spus Cosmin. Kitul de tuning exterior e Rieger, sistemul audio Hertz cu 8 difuzoare si un subwoffer de 500 de wati. Masina atrage prin desenul de pe capota.
Datorita sistemului audio de mari dimensiuni, in portbagajul masinii lui Marian abia daca mai incap doua genti de voiaj de dimensiuni medii. ‘Cumparaturile si bagajele stau de obicei pe bancheta din spate’, ne spune mandru proprietarul Audi-ului A3
Cel mai spectaculos element al Daciei Logan il reprezinta tapiteria din piele, lucru extrem de rar la acest tip de autovehicul
‘Batrana’ Dacie 1310 a lui Robert a castigat nu mai putin de patru concursuri pentru linii audio. Subwofferul ocupa tot portbagajul acesteia
Politia a renuntat sa ii mai dea amenzi
Masina lui Robert a mai fost prezentata in Libertatea in primavara. ‘Pana sa apar in ziar, politia ma oprea mereu si ma amenda pe motiv ca nu am omologare RAR pentru stopuri si jante. Stransesem amenzi in valoare de 2.000 de lei . Dupa acest articol, politistii au fost mai indulgenti cu mine. Ce-i drept, nici nu fac drumuri foarte lungi cu masina si acum am credibilitate mai mare cand le spun ca o folosesc doar pentru concursuri. Tocmai de aceea mi-am permis sa-i mai schimb jantele si sa o dotez cu unele si mai performante, mai late, pe 205, cele mai late de pe o Dacie’, ne-a zis Robert.