„Notre-Dame este un simbol al speranţei şi frumuseţii care a modelat inima Parisului şi sufletul Franţei timp de mai multe secole, arhitectura sa inspirând respect şi veneraţie. Compania Walt Disney este alături de prietenii şi vecinii noştri (…) oferindu-le susţinerea noastră sinceră precum şi o donaţie de cinci milioane de dolari pentru restaurarea acestei opere de artă de neînlocuit”, a afirmat directorul general al companiei, Robert Iger, citat de Agerpres.
Pelicula ”The Hunchback of Notre-Dame/Cocoșatul de la Notre-Dame”, care are în centrul său catedrala emblematică, a adus companiei Disney peste 300 de milioane de dolari în 1996, anul lansării.
Povestea, adaptată după un roman scris de Victor Hugo, a dat viaţă, cu ajutorul animaţiei, personajelor Quasimodo, Esmeralda şi Frollo.
Alte donaţii au fost anunţate atât din Franţa, cât şi din alte părţi ale lumii. Donaţiile promise pentru reconstrucţia monumentului se ridicau miercuri după-masă la 845 de milioane de euro. Disney este prima companie americană care a anunţat o donaţie, precizând şi suma exactă, pentru reconstrucţia monumentului parizian după incendiul care a devastat luni edificiul, la o zi după o promisiune similară din partea Apple, care nu a făcut însă referire la cuantumul donaţiei.
Henry Kravis, cofondator al fondului american de investiţii KKR, şi soţia acestuia, Marie-Josée Kravis, ”întristaţi de incendiu”, au anunţat că vor contribui cu 10 milioane de dolari.
Tot în Statele Unite, universitatea catolică University Notre Dame din Indiana a promis o donaţie de 100.000 de dolari pentru ”arhitectura gotică deosebită” a catedralei, potrivit rectorului instituţiei de învăţământ.
Zilele acestea, a fost lansat un concurs internaţional de arhitectură, pentru reconstrucţia fleşei distruse a Catedralei Notre-Dame.
FOTO – EPA