Avionul Beoing 777 a decolat pe 8 martie 2014, la ora 00:41, de pe Aeroportul Internațională din Kuala Lumpur cu destinația Beijing.
La mai puțin de o oră de la decolare, avionul și-a schimbat brusc direcția și toate comunicațiile electronice au fost întrerupte. S-a întors, mai întâi peste Malaezia, apoi a ieșit în îndepărtatul Ocean Indian de Sud, până când se presupune că a rămas fără combustibil.
„Noapte bună, Malaysian 3-7-0”, a fost ultima transmisie vocală din cabina de pilotaj a avionului primită de controlorii de trafic aerian din Malaezia.
De-a lungul timpului, foarte puține dovezi care să ofere indicii despre ceea ce s-a întâmplat au fost găsite pe plaje îndepărtate ale Oceanului Indian, în vreme ce aeronava și trupurile pasagerilor nu au fost găsite niciodată.
„Ce vrei să spui prin «contact pierdut?»”
Cum nimeni nu știa ce s-a întâmplat, familiile celor aflați la bord li s-a spus doar că s-a pierdut contactul cu aeronava.
„De ani de zile te întrebi ce vrei să spui prin «contactul pierdut»? Mi se pare că, dacă pierzi contactul cu cineva, ar trebui să poți să te reconectezi cu el”, a spus Li Eryou, al cărui fiu, Yanlin, se afla la bord.
Bărbatul și soția sa, Liu Shuangfeng, trecuți de 60 de ani, sunt fermieri dintr-un sat din provincia Hebei, la sud de Beijing. Ei s-au străduit să înțeleagă ceea ce a devenit unul dintre cele mai mari mistere din istoria aviației și, cu puținii bani pe care i-au avut, au mers să caute răspunsuri.
Li a străbătut lumea în încercarea de a afla ce s-a întâmplat cu fiul său. Bărbatul spune că și-a cheltuit economiile călătorind în Europa și Asia și pe plajele din Madagascar, unde au fost găsite câteva resturi de la avionul dispărut.
Își amintește că l-a strigat pe Yanlin chiar când era pe o plajă de la Oceanul Indian, spunându-i că a venit să-l ducă acasă.
„Voi continua să merg până la capătul lumii pentru a-mi găsi fiul”, a spus Li.
Despre fiul lui, Li spune că a fost prima persoană din sat care a mers la universitate și primul care a obținut un loc de muncă în străinătate, lucrând în Malaezia pentru o companie de telecomunicații.
Yanlin se întorcea în China pentru o programare pentru viză când avionul avea să dispară. Yanlin a fost unul dintre cei 153 de pasageri chinezi din avion.
Părinții săi se numără printre aproximativ 40 de familii chineze care au refuzat compensațiile din partea guvernului malaezian și au intentat procese în China împotriva companiei aeriene, a producătorului de avioane și a altor părți.
Ce rămășițe au fost găsite din avion
În Malaezia, a fost organizat un eveniment pentru a comerora împlinirea a 10 ani de la dispariția avionului, unde iar parte familiile victimelor.
Au fost expuse câteva bucăți ale unor piese din avion, precum părți ale aripii, corodate de apa mării. Sunt singurele dovezi fizice care au fost recuperată vreodată din MH370.
La eveniment, a fost prezent și Blaine Gibson, un avocat și „aventurier” amator, care a găsit mai multe bucăți de MH370 decât oricine altcineva.
„Când am participat la evenimentul aniversar de un an, am aflat că nu exista o căutare organizată pe țărm. Pur și simplu nu fusese făcută. Ei cheltuiau milioane de dolari pe atunci căutând sub apă. Și m-am gândit, ei bine, probabil că prima bucată din acest avion va fi găsită de cineva care se plimbă pe plajă. Și, din moment ce nimeni nu făcea asta, m-am gândit că o pot face și eu”, a spus Blaine Gibsons
Bărbatul spune că a căutat timp de un an, pe plaje din Myanmar până în Maldive, înainte de a găsi o piesă din stabilizatorul din spate al avionului, pe un banc de nisip din Mozambic.
Până atunci, o altă piesă mare, cunoscută sub numele de flaperon, din aripă, fusese deja găsită pe insula Reunion. Autoritățile au prezentat piesa ca o dovadă că Oceanul Indian este locul în care avionul s-a prăbușit.
Piesele care au fost găsite au fost toate descoperite la 16 luni sau mai mult după ce MH370 a dispărut, împrăștiate pe diverse plaje din Africa de Est.