O maşină alimentată exclusiv cu electricitate are o autonomie de până la 160 kilometri, iar costul unei încărcări a bateriilor acesteia este cuprins între 4,5 şi 7,5 lei. Încărcarea automobilului ”eco”se poate face şi la o priză normală, însă costurile unui încărcător variază între 300 euro şi 7.000 de euro (în funcţie de durata în care se face ”plinul”).
Prezent la eveniment, ministrul mediului, Laszlo Borbely a precizat că instituţia pe care o conduce vrea să extindă astfel de iniţiative şi că a început deja discuţii cu autorităţi locale şi companii în vederea identificării de amplasamente pentru staţiile de alimentare a maşinilor electrice.
Primul autovehicul alimentat cu electricitate la staţia instalată în Bucureşti a fost un model Mitsubishi i-MiEV, care a şi fost testat de Borbely.
”Mă enervează că e atât de silenţioasă maşina, încât nu îi auzi deloc motorul! Se conduce fantastic de uşor”, a afirmat ministrul.
«Buburuza» care se încarcă la priză, peste 35.000 €
Preţurile maşinilor care nu poluează sunt piperate, însă producătorii garantează că investiţia se amortizează rapid. Citroën aduce în România modelul C-Zero, la un preţ care se situează în jurul a 35.000 €. Autonomia este de circa 150 de kilometri în oraş, dar demarajul e modest, de 15,9 secunde până la 100 km/h. O altă “buburuză” sută la sută “eco” este Mitsubishi i-MiEV. Preţul maşinii e de 36.000 €, iar viteza maximă pe care o poate atinge e de 130 km/h.
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro