• Raportul preliminar al Autorității de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile nu menţionează nicio defecţiune tehnică şi conturează că de vină pentru incident sunt piloţii care au tras “frâna de mână” în timpul aterizării.
  • Sursele Libertatea vorbesc despre reparaţii care costă peste 100 de mii de euro, dar şi de pagube indirecte din cauză că aeronava a fost oprită la sol pe perioada cercetărilor.
  • Conform procedurilor, raportul final al incidentului ar urma să fie gata peste aproape un an.

„Incident grav de aviaţie civilă”

30 de zile a durat redactarea raportului preliminar al inspectorilor de la A.I.A.S., timp în care au fost adunate documente, au fost analizate calculatoarele de bord şi au fost luate declaraţii.

Două din cele patru anvelope ale principalului tren de aterizare al aeronavei ATR 42-500 YR-ATF, la scurt timp după aterizare

Documentul de opt pagini stabileşte că trenul principal a fost distrus în totalitate şi, totodată, este descris modul de funcţionare al sistemului de frânare al aeronavei. Nicăieri în raportul preliminat nu este menţionată vreo defecţiune tehnică.

Raportul preliminar pune însă accent pe “frâna de mână” a aeronavei: “Aceeaşi manetă cu care se comandă frâna de urgenţă este folosită şi pentru aplicarea frânei de parcare, după oprirea aeronavei”, se arată în document.

Surse aviatice au declarat pentru ziar că înlocuirea trenului de aterizare a costat peste 100 de mii de euro iar la aceasta se adaugă şi pierderile companiei din cauza că aeronava nu a putut fi folosită pe durata cercetărilor preliminare.

Cei doi piloţi de pe cursa SatuMare-Bucureşti au 29, respectiv 30 de ani şi au împreună 2900 de ore de zbor pe acest tip de aparat.

În urma rezultatelor finale ale anchetei se va stabili şi dacă celor doi
piloţi le va fi imputată reparaţia aeronavei.

Conform procedurilor, ultimul raport care ar trebui să cuprindă şi concluziile finale ale anchetei ar urma să fie gata în cel mult un an de zile.

Un cauciuc uzat a pus în pericol o cursă de Roma

Libertatea publica, la sfârşitul lui 2017, primul episod din seria de investigaţii care a făcut lumină cu privire la incidentele dese în care erau implicate aeronavele TAROM.

Comandatul unei curse TAROM care trebuia să decoleze de la Bucureşti şi să aterizeze la Roma a întors aeronava în hangar, după ce a observat că unul dintre cauciucuri prezenta urme mari de uzură: pânza ieşită în lateralul anvelopei care fusese acoperită cu vaselină de culoare neagră.

 
 

Urmărește-ne pe Google News