Conform ministrului fondurilor europene, României i-a lipsit și stabilitatea la nivelul echipelor de implementare a proiectelor.
“Orice proiect are o perioadă de pregătire care poate ajunge la patru ani. Studiile de fezabilitate pentru proiectele de infrastructură de transport sunt neserioase. Proiectele adevărate pornesc de la studiu geotehnic. Documentațiile făcute în România nu au respectat cerințele Comisiei Europene”, a declarat Marcel Boloș la Realitatea Plus.
“României i-a lipsit un lucru foarte important: pregătirea proiectelor din timp. Am avut schimbări de miniștri din șase în șase luni, lucru care a avut impact asupra domeniului. Ce a făcut echipa de dinainte era pus aproape întotdeauna sub semnul întrebării, pentru ca lucrurile să fie reluate aproape de la început. Stabilitatea echipelor de implementare este foarte importantă”, a adăugat ministrul fondurilor europene.
Marcel Boloș a dat asigurări că lucrurile s-au schimbat, după ce actualul guvern s-a inspirat după modelul polonez.
“După 14 ani de fonduri europene, România a fost în măsură să învețe să nu mai repete unele greșeli. În ultima perioadă, ne-am inspirat din modelul polonez, l-am studiat în detaliu. Astăzi, suntem cot la cot din punctul de vedere al draftului negocierilor cu polonezii. Din 2021, România trebuie să înceapă implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene”, a conchis Marcel Boloș.
FOTO: Hepta