În era digitală, rolul vloggerilor și youtuberilor în promovarea destinațiilor turistice este incontestabil. În filmulețele de promovare care sunt dedicate orașului transilvănean se regăsește o familie de americani, pasionată de călătorii și explorare.
În videoclipul lor este subliniat ce înseamnă o călătorie „budget-friendly”, în inima României. Acest lucru se combină cu explorarea a două orașe reprezentative pentru zona Transilvaniei: Sighișoara și Sibiu.
Cei doi au evidențiat, pe lângă obiectivele turistice obișnuite regăsite în videoclipurile lor de acest tip, faptul că o călătorie în zonele pe care le-au menționat nu doar că oferă o experiență unică pentru vizitatori, dar este și prietenoasă din punct de vedere financiar.
„De la cetăți antice la străzi pietruite colorate, această călătorie a fost plină de surprize și, cel mai bine, este prietenoasă cu bugetul”, au spus aceștia.
Pe parcursul călătoriei, au ales la recomandarea unor prieteni să mănânce la Super Mama. Familia a rămas uimită de prețurile mici.
„Un prieten ne-a sugerat locul și sunt destul de sceptică. Prețurile însă sunt excelente, a costat 35 de lei pentru o masă cu mai multe feluri de mâncare. Am mâncat ciorbă și șaorma. Nu știu ce are în ea, dar e extrem de bună și uitați-vă cât de mare e. Recomand, chiar dacă aveți un buget mai mic, pentru mâncare bună”, au spus aceștia.
Orașul este promovat într-o notă diferită de români
Un cuplu de vloggeri români promovează orașul într-o manieră captivantă, însă cu o notă diferită. Descriu Sibiul ca fiind un oraș „care pune România pe hartă”. Spre deosebire de vloggerii internaționali, românii pun accent și pe faptul că turiștii străini par să înțeleagă valoarea Sibiului.
„Într-un mod ironic, străinii văd mai mult valoarea decât noi, care-l avem mult mai aproape și putem ajunge mult mai ușor aici”, a spus cuplul de americani.
Cuplul a evidențiat faptul că orașul are foarte multe particularități care îl diferențiază de orașele din România. Sibiu poate fi comparat cu alte locații din Europa.
„Credem că are foarte multe elemente ce-l fac o destinație de top la nivel european ce poate concura cu nume de top precum Budapesta sau Praga”, au spus Vlad și Bianca.
Cele două perspective aduc un contrast diferit asupra felului în care Sibiu este perceput de turiștii internaționali și de cei locali. Americanii sunt fascinați de autenticitatea și accesibilitatea orașului, însă Sibiu e deseori privit de români din perspectiva unui oraș familiar.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
diss1958 • 08.11.2024, 13:03
La 2500 de dolari salariul minim în USA la 2500 de lei în România parcă e o diferență, nu?
o_bic • 08.11.2024, 09:47
Aiurea in tramwai articolul ăsta. Ca unul care am stat 5 ani in USA și trec des prin Sibiu unde mănânc in centru,tot ce se spune aici e doar reclamă și mare vrăjeală. Prețurile nu sunt mici deloc,doar pt.străini sunt rentabile.