UPDATE 22 ianuarie: Am primit la redacție un drept la replică din partea avocaților care reprezintă Societatea Companiilor Hoteliere Grand SRL și o solicitare din partea conducerii hotelului Marriott, care se delimitează de acțiunile din galeriile comerciale. Le prezentăm intregral la finalul articolului.


Poliția Capitalei a deschis o anchetă în cazul patroanei unui magazin aflat în zona galeriilor comerciale ale Hotelului Marriott, care acuză conducerea instituției că i-a sechestrat abuziv bunuri în valoare de 60.000 de euro și o serie de documente ale firmei, pentru neplata chiriei.

„Se efectuează cercetări sub directa supraveghere a Parchetului de pe lângă Judecătoria Sector 5 pentru săvârșirea infracțiunilor de tulburare de posesie, respectiv violarea sediului profesional”, se arată într-un răspuns oferit de Direcția Generală de Poliție a Municipiului București, la solicitarea Libertatea.  

Directorul general, Nicolae Iorgulescu

Faptele sunt instrumentate la nivelul Secției 17 din Capitală.

Pe 8 decembrie, reprezentanții Societății Companiilor Hoteliere Grand (SCHG) SRL au rechiziționat spațiul în care își desfășura activitatea magazinul „The Gift Idea”, au blocat marfa și au schimbat yala pe motiv de neplată a chiriei. 

Reprezentanții Societății Companiilor Hoteliere Grand (SCHG) SRL au rechiziționat spațiul în care își desfășura activitatea magazinul „The Gift Idea”

Patroana magazinului, Andreea Osiac, a depus o plângere la Poliție pe numele directorului general Nicolae Iorgulescu, directorului tehnic George Tudose, directorului de marketing Oana Dumitrescu, avocatului celor de la „Marriott”, Ionuț Lupșa, și împotriva companiei de pază „Krypton Guard”.

Hotelul Marriott din București | Sursa foto: Hepta

„Luăm în calcul să înaintăm o plângere suplimentară pentru furt”

Comercianta acuză compania hotelieră că a refuzat să dea curs solicitărilor repetate pentru renegocierea chiriei în condiții de pandemie și trafic de clienți drastic redus din cauza restricțiilor COVID-19.

Andreea Osiac, 26 de ani, a deschis magazinul „The Gift Idea” în 2018, pentru care achită lunar o chirie de circa 2.200 de euro la un spațiu de 65 mp. Comercializează flori naturale și criogenate, dulciuri, animale de pluș sau vinuri de gală.

Andreea Osiac, comerciant

„Cei de la «Marriott» sunt conștienți că fac un abuz, dar îmi țin lucrurile sechestrate fără niciun drept. E, practic, o formă de șantaj: «Ne dai banii, îți iei actele». Nu-i interesează să aștepte decizia instanțelor, unde se află pe rol mai multe procese, inclusiv o executare silită demarată de ei, dar pentru care nu există încă o decizie definitivă”, a declarat Andreea Osiac pentru Libertatea.

Am discutat cu avocatul meu și luăm în calcul să înaintăm o plângere suplimentară pentru furt, fiindcă exact asta au făcut cei de la «Marriott». În plus, am trimis deja un memoriu și la Baroul București împotriva lui Ionuț Lupșa, avocatul celor de la Grand, care e, de fapt, creierul acestei operațiuni în forță.

Andreea Osiac, comerciant:

Compania hotelieră așteaptă să vadă acuzațiile din dosar

SCHG SRL susține că acțiunile sale sunt legale, iar în baza contractului de închiriere are dreptul să rețină bunurile chiriașului până la plata datoriei imputate, dincolo de procedura de executare silită, aflată momentan la nivelul instanței.

Ionuț Lupșa a declarat pentru Libertatea că nu i s-a adus la cunoștință că ar fi fost înregistrată o plângere pe numele său la Barou.

Avocat Ionuț Lupșa

Conducerea SCHG SRL așteaptă să-i fie aduse la cunoștință învinuirile din dosar.

„În prima comunicare oficială v-am prezentat, în mod transparent, contextul în care SCH Grand SRL a acționat în acest caz, bazându-se, în mod exclusiv, pe contractul semnat între cele două părți și pe cadrul legal conferit de acesta. Ca atare, în acest moment, considerăm că nu există alte informații pe care să le completăm, în condițiile în care plângerile la care faceți referire nu ne-au fost aduse la cunoștință de către autoritățile competente”, e comentariul conducerii companiei hoteliere.

Replica avocaților SCGH SRL

În urma a două materiale publicate de ”Libertatea” pe 30 decembrie 2020 și 17 ianuarie 2021, societatea de avocați ”Lupșa și asociații” a trimis o notificare prin care semnalează că „trebuie realizată o distincție clară între hotelul Marriott (operat de Marriott Internațional. Inc.) și activitatea din România, pe de o parte, și Societatea Companiilor Hoteliere Grand SRL, pe de altă parte. (…) Conducerea JW Marriott nu este implicată în activitatea galeriei comerciale, deci nu are nicio legătură cu faptele descrise în articolele dvs”.

De asemenea, afirmă că „articolele sunt părtinitoare, fără a exista niciun interes asupra prezentării adevărului. Nu este explicat într-un mod echidistant că, urmare a neplății chiriei, după intervenirea rezilierii, începând cu data de 23.11.2020, Societatea Exclusive Brands Boutique avea obligația (potrivit contractului) părăsirii spațiului comercial ocupat fără niciun titlu, iar din acest motiv Societatea Companiilor Hoteliere Grand SRL și-a exercitat drepturile, recunoscute și acceptate în mod expres încă de la semnarea contractului de închiriere, de a schimba cheile de acces în spațiu și de a exercita un drept de retenție asupra bunurilor găsite din spațiu, aceasta fiind întocmai procedura urmată potrivit contractului de închiriere semnat de părți”.

Iată textul integral primit din partea societății de avocați ”Lupșa și asociații”:

Conducerea hotelului Marriott se delimitează de acțiunile din galeriile comerciale

De asemenea, Mirela Bejan, director de marketing la JW Marriott Bucharest Grand Hotel, a trimis o solicitare pentru a elimina „din titluri și din articole orice referire la hotelul Marriott”.

Iată textul primit de la directorul de marketing al JW Marriott Bucharest Grand Hotel:

„Asigurându-vă de bunele noastre intenții și de respectul pentru profesia de jurnalist, a cărui principală misiune este informarea corectă a opiniei publice, vă rugăm să eliminați imediat din titluri și din articole orice referire la hotelul Marriott. Faptele pe care le aducem în sprijinul acestei solicitări sunt următoarele:

1.       Hotelul și conducerea acestuia nu sunt implicați sub nicio formă în evenimentele pe care le relatați în cele două articole.

2.       Activitatea de decizie/management a hotelulului JW Marriott Bucharest Grand Hotel este separată de cea a Galeriei comerciale The Grand Avenue aflată în incinta clădirii/complexului din Calea 13 Septembrie Nr. 90.

3.       The Grand Avenue/Galeria comerciala – subiectul articolelor dvs – nu aparține si nu este administrată de JW Marriott Bucharest Grand Hotel sau de entitati afiliate cu acesta.

În lumina celor expuse, vă rugăm să înțelegeți că alăturarea de imagine între brandul Marriott și evenimentele la care faceți referire în articole – în care Hotelul si conducerea acestuia nu au nici o implicare – creează nu doar confuzie în rândul cititorilor dvs, ci produce hotelului JW Marriott Bucharest Grand Hotel un imens prejudiciu de imagine în rândul clienților, partenerilor, altor jurnaliști și publicului.”

Urmărește-ne pe Google News