Expertiza tehnică a arătat că mașina pe care o conducea Dan Condrea nu a avut probleme tehnice. Acest lucru a dus la concluzia că moartea patronului de la Hexi Pharma a fost un act suicidal, a anunțat procurorul Cornelia Adriana Şandru, consilier personal al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Concluziile Parchetului General

„În dosarul privind evenimentul rutier din 22 mai, se dispune clasarea cauzei cu privire la ucidere din culpă, pentru că decesul lui Dan Alexandru Condrea nu a fost consecința unei fapte prevăzute de legea penală

S-a constatat prezența urmelor de rulare cu o traiectorie oblică spre dreapta, în lungime de 53,2 m, poziționate pe acostament și spațiul verde pe sensul de mers Tămaş-Buftea. S-a constatat lipsa urmelor de frânare sau de evitare a obstacolului copac.

Lângă autoturism a fost găsită decedată o persoană de sex masculin. Personalul medical sosit cu două ambulanțe a constatat decesul victimei, a cărei identitate a fost stabilită ulterior ca fiind Dan AlexandruCondrea, inclusiv prin raportul de expertiză întocmit de Institutul de Criminalistică.

Raportul de autopsie medico-legală întocmit de serviciul de medicină legala Ilfov a concluzionat că moartea a fost violentă, cauzată de leziuni traumatice, care s-au putut produce prin loviri de corpuri și planuri dure, cât și prin strivire de componentele unui autovehicul, urmare a unui impact cu un obstacol. La autopsie nu s-au constatat leziuni fără caracter vital sau care pot avea alt mecanism de producere decat cel mentionat.

Evenimentul rutier s-a produs în condiții de vizibilitate bună, carosabil uscat, fără denivelări sau obstacole pe direcția de deplasare.

A fost identificată urma de rulare a autoturismului până la locul impactului, fără a se constata prezența unor urme de frânare sau de evitare a obstacolului.

În zona în care a avut loc evenimentul rutier, la momentul respectiv nu erau alte autoturisme în deplasare sau staționare.

Date fiind concluziile raportului de expertiză criminalistica și ale raportului de expertiză tehnică, coroborate cu celelalte probe administrate în cauza, rezultă că autoturismul, fără a avea defecțiuni la sistemul de frânare sau direcție, având viteza de peste 100 km/h și fără a i se acționa sistemul de frânare, a intrat în coliziune cu obstacolul, ca urmare a acțiunii șoferului, care a schimbat direcția de deplasare rectilinie înspre marginea carosabilului, deși o atare manevră era evident că determină o stare de pericol grav și iminent, decesul reprezentând consecința unui act suicidal.”

Dan Condrea a murit pe 22 mai, în urma unui accident rutier produs pe drumul dintre Corbeanca și Buftea, după ce mașina pe care o conducea s-a izbit de un copac. Procurorii de la Parchetul General au stabilit, la câteva zile de la producerea accidentului în care și-a pierdut viața Dan Condrea, că patronul Hexi Pharma a făcut nu mai puțin de 13 ture între Buftea și Corbeanca, în decurs de o oră, înainte de accident. În intervalul de timp 17.31 – 18.38 (n.r. ora producerii accidentului), Condrea a condus aproximativ 130 de kilometri, ținând cont de faptul că între Buftea și Corbeanca sunt ceva mai mult de 10 kilometri. Cursa nebunească a fost înregistrată de o cameră de luat vederi amplasată în Buftea. La ultima trecere înspre Corbeanca, Opel-ul afaceristului s-a izbit violent de unul dintre copacii de pe marginea drumului.

Circumstanțele morții lui Condrea au ridicat mai multe semne de întrebare, întrucât patronul Hexi Pharma era în mijlocul unui scandal, după ce s-a descoperit că dezinfectanții produși de firma sa și folosiți în spitale erau diluați. De altfel, Dan Condrea era un șofer experimentat, astfel că circumstanțele în care s-a produs accidentului au ridicat suspiciuni, mai ales că polițiștii care au ajuns la fața locului nu au găsit urme de frână pe carosabil.

Citește și:

Urmărește-ne pe Google News