O agenţie de turism din Turda oferă un pachet de circuite turistice sub denumirea de „Dracula Tour”. Acestea sunt gândite în jurul legendei lui Dracula, iar turiştii pot vizita locaţii atât în Transilvania, în Bucuresti, cât şi circuite integrate, care se derulează în mai multe ţări.
Ediţia online a celebrei reviste „Womansday”, care au introdus circuitele din România pe lista lor de preferinţe, are 20 de milioane de cititori, revista având 3,8 milioane de exemplare per ediţie, conform evz.ro.
Dracula, aşa cum este perceput astăzi, constituie rezultatul interferenţei unor fapte istorice reale, legate de domnia lui Vlad Ţepeş – Dracula, amplificate în secolele următoare prin asocierea cu personajul romanului de ficţiune „Dracula”, apărut în Anglia, în 1897, avându-l ca autor pe scriitorul irlandez Bram Stoker. Foarte prezent în ultimul secol în showbiz, personajul a devenit extrem de cunoscut la nivel mondial, aceasta fiind explicaţia şi pentru faptul că turiştii străini sunt atât de atraşi de mitul domnitorului-vampir, puţini fiind aceia care fac diferenţa între fantastic şi real.