”În acest moment colaborăm cu autoritățile olandeze în privința problemelor create, dar și cu societatea civilă pentru o comunicare transparentă. Compania Reyhan BV își cere scuze pentru problemele create de unii angajați ai companiei, care au ignorat regulamentul de conduită al coordonatorilor în relație cu cetățenii români și au generat confuzie și acte de violență”, se arată într-un mesaj transmis de agenția olandeză Reyhan Uitzendbureau BV către ziarul Libertatea și Ambasada României din Regatul Țărilor de Jos.
”În cazul acestor angajați s-au impus o serie de măsuri care să-i vizeze, cu scopul îndreptării acestor greșeli”, mai spune agenția.
Răspunsul vine la trei săptămâni după ce fiul patronului a bătut crunt un coordonator român, fiindcă acesta din urmă a refuzat să se prezinte la muncă. La scurt timp după publicarea filmului agresiunii, agenția, care este un jucător important în domeniul plasării de forță de muncă necalificată în abatoare, a decis să-l concedieze pe Tolunay Reyhan, fiul patronului Askin Reyhan, din poziția de manager.
Însă, potrivit surselor din rândul muncitorilor, acesta ar fi rămas în poziția de coordonator la Reyhan Uitzendbureau.
Poliția investighează cazul de agresiune asupra românului
De asemenea, polițiștii olandezi au deschis un dosar penal în cazul agresiunii și l-au interogat deja pe tânărul român, victimă a pumnilor și picioarelor șefului său.
O anchetă separată este desfășurată de către Inspectoratul pentru Muncă și Afaceri Sociale din Olanda (Inspectie SZW).
Un mare abator olandez a renunțat la contractul cu agenția
În urma publicării agresiunii, agenția a pierdut contractul pe care îl avea cu unul dintre cei mai mari jucători din domeniul prelucrării de carne, abatoarele Vion Meat din Boxtel.
Inițial, agenția a publicat o explicație oficială în care a pretins că agresiunea a ținut de sfera privată. În comunicarea cu jurnaliștii olandezi, l-au acuzat pe tânărul român că s-a îmbătat și a hărțuit o angajată, iar reacția fiului patronului a fost ”emoțională”.
Pe de altă parte, muncitorul a explicat într-un interviu acordat ziarului că motivul real este faptul că a chiulit o zi de la locul de muncă.
Românul s-a ales cu o ureche ruptă și un corp acoperit de vânătăi. ”Nu m-am putut ridica o săptămână din pat”, spune muncitorul care s-a întors să lucreze la agenția olandeză, după ce aceasta i-a garantat că va rămâne cu funcția de coordonator de echipă.
Dreptul la replică înaintat de către agenția de muncă din Olanda
”Având în vedere cele întâmplate în ultima vreme, compania Reyhan BV își cere scuze pentru problemele create de unii angajați ai companiei, care au ignorat regulamentul de conduită al coordonatorilor în relație cu cetățenii români și au generat confuzie și acte de violență. În cazul acestor angajați s-au impus o serie de măsuri care să-i vizeze, cu scopul îndreptării acestor greșeli/erori și care să prevină pe viitor astfel de comportamente, care nu ne reprezintă.
Așa ceva nu este de tolerat, violența și abuzurile nu sunt agreate de noi și de aceea trebuie pe cât de mult posibil evitate, printr-o transparență corectă, o comunicare clară și o colaborare deschisă.
De adăugat este că compania noastră funcționează conform acreditărilor în sectorul cărnii și al resurselor umane. Anual suntem evaluați de instituții de acreditare olandeze, fapt ce garantează securitatea și competența gestionării activităților de plasare a forței de muncă în sectorul menționat, dar și a salarizării și cazării muncitorilor.
Este vorba de acreditările NN440-1, SNF și SNA, fapt ce elimină automat speculații privind salarizarea și condițiile proaste de cazare, așa cum s-au prezentat.
Pentru noi, angajații români și de altă naționalitate sunt foarte importanți și de aceea facem pe cât mai multe eforturi constructive pentru ca aceștia să se simtă în siguranță, atât la locul de muncă, cât și în spațiile de cazare, pe toată perioada colaborării cu compania noastră.
Rămânem ferm deschiși către toți cetățenii români care vor să colaboreze cu noi.
În acest moment colaborăm cu autoritățile olandeze în privința problemelor create și cu societatea civilă pentru o comunicare transparentă”, semnează Askin Reyhan.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro