Dubița veche așezată pe boghiuri și roți de cale ferată, ”îmbrăcată” în albastru și botezată 6MI – așa cum o arată și tăblițele prinse pe locul numerelor de înmatriculare -, e gata de plecare. Agent șef adjunct Grigore Năsui, din postura de drezinist, și colegul său, agent Dan Iuga, instruit să schimbe macazuri, fac ultimele pregătiri înainte de a porni la drum, de fapt în misiune. Din punct de vedere tehnic, bătrâna drezină a polițiștilor de frontieră maramureșeni , un fost ”teveu”, e în stare perfectă. Mai rămâne doar să primească de la dispeceratul central culoar de drum. Așa e procedura, cu toate că polițiștii de frontieră maramureșeni și drezina lor sunt singuri pe calea ferată forestieră veche de aproape un secol.

drezina polițiștilor de frontieră maramureșeniIcon photoVEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 2

Fostul ”teveu” așezat pe boghiuri și roți de cale ferată are nevoie de culoar de drum de la dispecerat

Browserul Google Chrome valorează 20 de miliarde de dolari. Gigantul american ar putea fi forțat de justiție să îl vândă
Recomandări
Browserul Google Chrome valorează 20 de miliarde de dolari. Gigantul american ar putea fi forțat de justiție să îl vândă


::placeholdeR–>

drezina polițiștilor de frontieră maramureșeniIcon photoVEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 2

Bătrâna drezina 6MI ”gâfâie” cu 20 km/h pe calea ferată forestieră veche de aproape un secol

Cei doi polițiști de frontieră care tocmai au intrat în serviciul de patrulare și-au ocupat locurile din față ale vehiculului care-i va duce, cu 20, poate 30 km/h, până la granița cu Ucraina. ”Șoferul”, de fapt drezinist școlit la Calea Ferată Forestieră din Vișeu de Sus, învârte cheia în contact și apasă pedala de accelerație a lui ”6MI”. Motorul primește comanda și se opintește serios pentru a mișca din loc fostul ”teveu” transformat în drezină pentru polițiștii de frontieră.

drezina polițiștilor de frontieră maramureșeniIcon photoVEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 2

Drezina polițiștilor de frontieră trece prin fief-ul sălbăticiunilor și al contrabandiștilor

Nicolae Ciucă, interviu integral la 55 de întrebări – powered by Libertatea: „Mă scoate din sărite șmecheria” | EXCLUSIV
Recomandări
Nicolae Ciucă, interviu integral la 55 de întrebări – powered by Libertatea: „Mă scoate din sărite șmecheria” | EXCLUSIV


Agenții au în față un drum de vreo 50 de kilometri pe care-l vor parcurge, ca-n fiecare zi, în ceva mai bine de oră. Nimeni nu stă cu ochii pe ceas, nimeni nu-i grăbește. Peisajele muntoase – stâncile dezgolite unde ajung doar sălbăticiunile și pădurile dese care le sunt casă urșilor și lupilor -, se lipesc parcă de marginile căii ferate forestiere înguste, de mocăniță, care șerpuiește de-a lungul apelor învolburate ale Vaserului. Ultimele semne ale civilizației – câteva gospodării răzlețe ridicate în poiene străjuite de păduri -, dispar pe măsură ce drezina se pierde în inima Munților Maramureșului.

Acesta este, practic, singurul drum pe care agenții îl pot folosi pentru a putea merge la serviciu, în posturile lor de la granița României cu Ucraina. Fără drezină le-ar fi imposibil să patruleze zone întinse, muntoase, greu accesibile, pe unde traficanții de țigări pot să aducă marfă de contrabandă, în special țigări, din Ucraina. De regulă, în tură sunt câte doi polițiști de frontieră, dar când misiunile o impun, toate cele șase locuri ale drezinei sunt ocupate de agenți.

Linia ferată forestieră este singura cale de acces spre punctele de lucru

Milionarul Dorel Tamaș, urmărit internațional timp de 13 ani, a scăpat de închisoare prin prescriere. Unde s-ar fi ascuns în acest timp