„A fost publicată o filmare în care se vede cum autocarul a trecut pe lângă presemnalizatorul cu lanţuri al Pasajului Unirii pe banda 2 (din 4) ulterior schimbând o bandă în stânga. (…) În acelaşi timp, într-o poză făcută astăzi se vede cum lanţurile de la presemnalizator sunt date peste cap pe lăţimea benzii 3. Se impun câteva concluzii: prefectul Greblă şi alte oficialităţi care au spus că au fost lovite lanţurile prelimitatorului au minţit, prelimitatorul este incorect amplasat”, a scris Cătălin Drulă, sâmbătă, într-un mesaj pe Facebook.
Președintele USR a precizat că, dacă înainte de intersecţia Budapesta, un TIR sau autocar e încadrat pe banda 1, unde este logic să circule fiind vehicul greu, la trecerea de intersecţie „nu va lovi lanţurile”, iar dacă e o decizie greşită de ultim moment să intre în pasaj „se va înfige direct în limitator”, cum s-a întâmplat vineri.
„Lanțurile au mai fost lovite de alte TIR-uri sau autocare după cum se vede în poză și LĂSATE AȘA. Practic, nu există întreținere și repunere în funcțiune a acestui element de siguranță”, a mai punctat președintele USR.
Prefectul Capitalei, Toni Greblă, a declarat, vineri, la scurt timp după accident că, după discuţiile cu experţii, a concluzionat că barierele de presemnalizare sunt la înălţimea recomandată de proiectant.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
seaman651 • 26.12.2022, 11:15
Iar a aparut "expertul" Strula cu tingirea si lingura, sa faca zgomot prin FB. Cum se pricepe la toate, propun sa-l punem presedinte dupa actualul "expert".
Nicu52 • 25.12.2022, 18:38
Vinovati de accident sunt ,in primul rând ,cei ce au montat acest limitator , fara contrasprijin , si constructie firava , bolta de trandafiri era bun , si soferul mai putin .
Nicu52 • 25.12.2022, 17:21
Limitatorul de inaltime este cauza decesului turistului. Daca acest limitator nu ar fi fost confectionat artizanal , pentru bolte de trandafiri sau fasole urcatoare , nu ar fi cazut pe autocar. Limitatorul , sau mai bine zis bolta pentru fasole, nu are bare de contrasustinere care sa faca sa cadă la primul impact iar structura lui de constructie , o teava rectangulara , era buna pentru a opri biciclistii sau trotinetele . Daca acest limitator de mântuială nu exista autocarul se lovea de plafonul podului , isi zdrobea putin plafonul si nu murea nimeni .