„Nici eu, nici USR nu avem nicio legătură cu specificațiile tehnice cu dedicație. Nu sunt semnate, nu sunt aprobate, nu sunt asumate de mine. Este un document intern al Poliției, prezentat mincinos și manipulatoriu ca fiind semnat/aprobat de mine”, scrie Cătălin Drulă într-o postare pe Facebook, în care prezintă ambele documente.
Pe 6 octombrie, într-o conferință de presă pe tema contractului pentru achiziția de vehicule BMW pentru poliție, ministrul de Interne, Lucian Bode, a prezentat un document prin care, spunea el, demonstrează că Drulă, pe când era ministru al transporturilor, a aprobat contractul de finanțare, inclusiv cu detaliile tehnice care au făcut ca licitația să fie câștigată de BMW.
„Drulă face acuzaţii grave, cu atac la persoană, vorbind de documente semnate de către dânsul. Ar fi de râs dacă nu ar fi de plâns. Drulă cere DNA să se autosesizeze. Ce ar trebui să înţelegem acum? Că se autodenunţă. Drulă sesisează OLAF şi Parchetul European în condiţiile în care acest contract şi specfiicaţiile tehnice au fost pe masa miniştrilor Drulă şi Ghinea”, spunea, atunci, Lucian Bode.
Vineri, Cătălin Drulă arată că documentul, prezentat de Lucian Bode ca fiind semnat de el, era semnat în realitate de doi directori din cadrul Poliției Române, subordonați ai ministrului de Interne.
Cătălin Drulă mai publică un document prin care îl acuză pe Lucian Bode că a ascuns că în realitate caracteristicile dimensionale din proiectul tehnic arătau că vehiculele trebuiau să aibă doar o lungime minimă de 4,50 m. De aici, spune fostul ministru, Bode a modificat detaliile în caietul de sarcini al licitației. „Se potrivesc la fix cu dimensiunile BMW-ului 320i”, acuză președintele USR.
În final, el precizează că în studiul de piață al poliției au fost luate în considerare alte modele decât cele BMW. „Toate acele modele au fost excluse ulterior prin caracteristicile tehnice din caietul de sarcini cu dedicație”, acuză Drulă.
Poliția Română a finalizat pe data de 28 iulie procedura de achiziție și a semnat un contract-cadru pentru achiziția de minimum 300 de mașini/maximum 600 de mașini BMW de la Automobile Bavaria SRL. USR a acuzat că este un contract acordat cu dedicație prietenului președintelui Klaus Iohannis, Michael Schmidt, care controlează Compania Automobile Bavaria, importatorul BMW în România.
În replică, Compania Automobile Bavaria a transmis că Michael Schmidt, acuzat de USR că este prietenul președintelui Klaus Iohannis, nu este implicat în activitatea comercială și nici în luarea deciziilor companiilor din România, deci „nu se pot face legături între viața personală” și „activitatea acestor companii”.
Președintele Klaus Iohannis a transmis că prietenia lui Schmidt „nu a contat cu siguranţă” în semnarea contractului, iar „dacă există suspiciuni, atunci avem suficiente autorităţi competente să verifice aceste lucruri”.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
marian1969 • 21.10.2022, 17:25
Domnilor nu vă mai consumați, ce pretenții putem avea la o persoană acuzată de furt intelectual și nici în al XII-lea ceas nu își prezintă lucrarea. Este obișnuit cu furtul și cu minciuna. Eu întreb ce spune chiriașul de la Cotroceni? Din acest motiv nu îl demite, deocamdată, vedeți se folosește de el cum s-a folosit de Câțu când a constatat că USR da prea multă libertate justiției (numirea procurorilor). Se consideră îndreptățit să se folosească de numirile procurorilor pentru ca speră să scape de ancheta cu privire la casele cumpărate din meditații. Domnilor nu mă acuzați că am ceva cu chiriașul de la Cotroceni, dimpotrivă sunt de dreapta și l-am votat de 4 ori. Bineînțeles că astăzi îmi pare rău. Ne merităm soarta pentru că nu știm să votăm.