Termenul de finalizare pentru cei 15,7 kilometri era august 2024, astfel încât de joi, după deschidere, se va circula în regim de autostradă, fără întrerupere, pe 133 km, între Nădăşelu şi Târgu Mureş
„Mâine, la ora 15:00, deschidem circulația pe încă 15,7 km ai #A3 (#AutostradaTransilvania)! #Contractul pentru construcția lotului #Chețani-#CâmpiaTurzii a fost semnat în 26.10.2022, ordinul de începere a fost emis în 21.11.2022, iar termenul de finalizare contractual era luna august 2024”, a scris Pistol pe Facebook.
Chețani – Câmpia Turzii este a doua secțiune a autostrăzii Transilvania pe care se deschide circulația în 2023, după ce în luna septembrie s-au dat în trafic cei 13,55 km dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău.
Tot pe autostradă se va circula între Târgu Mureş şi Holdea, pe o lungime de 245 de kilometri, pe traseul A3 (Târgu Mureş – Turda), A10 (Turda – Sebeş) şi A1 (Sebeş – Holdea).
După finalizarea celor 9 km ai lotului lipsă al A1 (Margina – Holdea) se va putea circula continuu pe mai mult de 400 de km de autostradă între Târgu Mureş şi Nădlac, a mai anunțat șeful CNAIR.
Anterior anunțului făcut de șeful CNAIR, Asociația Pro Infrastructură a transmis că deschiderea cu 8 luni înainte de termen pe Autostrada Transilvaniei va fi un record național stabilit de cei doi constructori, Strabag și Geiger, după ce în martie 2021 fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă a reziliat contractul cu Straco și apoi a licitat din nou rapid lotul.
CNAIR a reziliat contractul cu constructorul român Straco, după ce progresul din ultimele 5 luni a fost de doar 1% pe tronsonul Chețani – Câmpia Turzii, parte a Autostrăzii A3 Transilvania, a notat Adevărul, care l-a citat pe Drulă. Reprezentanții de la Pro Infrastructură au afirmat că ritmul de execuție al lucrării a fost unul mediu, „o mobilizare firească într-o țară modernă”.