Ministrul Grindeanu a declarat, vineri, într-o vizită la Galați, că lucrările desfășurate până acum pentru construirea drumului expres Galați-Brăila vor fi finalizate în prima jumătate a anului următor, deși acesta anunța în ianuarie un termen de finalizare estimat la sfârșitul lui 2023. El a spus acum că lucrările sunt în grafic și că drumul va fi inaugurat în aprilie 2024.
„Pe mine mă interesează, în acest moment, foarte mult Drumul Expres Galaţi-Brăila. Am fost şi am vizitat locaţia unde va fi podul peste Siret, s-au forat aproape 600 de piloni în acest moment, din 900. Undeva în prima jumătate a anului viitor vom avea acest drum expres finalizat. Este foarte important pentru zona Galaţi-Brăila. Eu cred că toate aceste investiţii vor duce la creştere economică, ceea ce de fapt urmărim cu toţii. Lucrările sunt în grafic şi, aşa cum ne-a obişnuit constructorul, un constructor foarte bun, eu cred că vor fi terminate înainte de termenul-limită”, a declarat Grindeanu, vineri, la Galați.
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, transmitea în urmă cu o lună că stadiul fizic al Drumului Expres Brăila-Galați a ajuns la 65%.
Constructorul este Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, cu o valoare a contractului de 371.416.131,09 lei, fără TVA, cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.
Drumul Expres Brăila-Galați va avea o lungime de 10,7 kilometri, două benzi de circulație, pe fiecare sens, trei poduri, două viaducte și un pasaj. Pornește din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre și se încheie la intersecția cu DN2B, în zona Movileni.
Drumul Expres Brăila-Galați va fi o alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B, va asigura o conexiune rapidă între cele două orașe, dar și cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea.
CNAIR a semnat pe 15 aprilie 2021 contractul pentru proiectarea şi execuţia Drumului Expres Brăila – Galaţi cu Asocierea SC SA & PE Construct SRL (lider de asociere) – Spedition UMB – Tehnostrade SRL.
Deși podul suspendat peste Dunăre a fost inaugurat în urmă cu o lună, șoferii reclamă că au apărut deja unele denivelări. În replică, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a declarat că aceste probleme au apărut din cauză că operatorii economici nu au respectat restricțiile de tonaj, impuse la 7,5 tone, din zilele caniculare.
Cristian Pistol, directorul CNAIR, a precizat că denivelările apărute vor fi remediate.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro