Miniambarcațiunea, decorată cu desene și mesaje motivaționale ale copiilor americani și echipată cu un dispozitiv de urmărire GPS, a făcut o călătorie de peste 13.500 de kilometri. Barca și-a pierdut catargul, dar puntea a rămas intactă.
Elevul care a găsit-o, Karel Nuncic, a dus barca la școala sa, iar el și colegii săi au deschis-o cu nerăbdare. Școala din Norvegia plănuiește o colaborare cu elevii din Liceul Rye.
„Când trimiți ceva pe apă, nu ai idee unde va ajunge, cum va ajunge acolo, dacă va ajunge. Nici măcar eu n-am crezut că va ajunge undeva”, a declarat Cassie Stymiest, directorul executiv al Educational Passages, un ONG din Maine, care a început să lucreze cu școala la proiect în 2018.
Acești copii și-au pus speranțele, visurile și dorințele în această mică navă și tind să cred că, uneori, asta ajută.
Cassie Stymiest:
Scopul demersului a fost ca elevii să învețe despre navigație și de mediu, să lucreze în echipă pe tot parcursul proiectului, care include pregătirea, expedierea și urmărirea miniambarcațiunii, în timp ce învațau despre curenții oceanici, meteorologie sau tehnologie
Elevii au lansat barca în Oceanul Atlantic și i-au urmărit drumul, deși, pentru perioade lungi, GPS-ul atașat a fost inactiv. Nava a revenit online în timpul sezonului uraganelor, în august și în septembrie, la latitudinea Irlanda. Apoi a dispărut din nou.
Pe 30 ianuarie, potrivit GSP-ului, Ray Riptides părea că a atins pământul chiar, în vestul unei insule din Norvegia.
„Am fost surprinși că barca chiar a ajuns undeva. Am reușit și a fost foarte, foarte cool și surprinzător”, a spus Molly Flynn, elevă americană de clasa a șaptea.
Când barca a aterizat în insulele Smøla, grupul de cercetare a trebuit să încerce să ia contact cu cineva din zonă pentru a ajuta la recuperarea ambarcațiunii. Elevii au postat un anunț pe Facebook; „Navă de mici dimensiuni, cu pânze, fără echipaj, de 1,8 metri, la țărm, la vest de insula Smøla, după 463 de zile și o călătorie de peste 13.500 km în derivă, peste Oceanul Atlantic”.
Anunțul a fost văzut de Mariann. Împreună cu soțul ei, Alexander, Karel, fiul lor, și cățelul Morgan au identificat ambarcațiunea.
Karel a adus barca la școala sa. Împreună, elevii au deschis trapa și au descoperit mesajele și desenele colegilor americani!
„Sunt niște învingători. Nu mi-am putut imagina că este posibilă o astfel de comunicare în acest mod”, a spus Karel.
Foto: educationalpassages.org