A fost doar o bănuială a comandantului patrulei, Benno Zeisler, atunci când a scos duba albă din trafic, puțin înainte de ora 6:00. Vehiculul părea puțin degradat, cu trei bărbați cu veste portocalii de muncitori aflați pe bancheta din față. Autovehiculul e lăsat destul de jos, geamurile din spate sunt acoperite cu bucăți de covor, pragurile ruginite ale șasiului sunt deformate masiv.

Potrivit inscripției de pe el, vehiculul aparține unei tâmplării, dar a fost vândut și, conform plăcuței de înmatriculare pe termen scurt, ar trebui să părăsească Germania curând.

Șoferul miroase a alcool, are o privire fixă ​​și ochi care clipesc des. Un agent scoate fiola, o agentă de poliție inspecteză mașina cu o lanternă: „Picură ulei și totul este complet ruginit”, spune ea. E clar că va fi nevoie de un drum la biroul de inspecție tehnică din oraș.

Între timp, etilotestul arată 0,72 la mie. Șoferul este beat și spune, încercând să se scuze, că e vorba despre „alcool rezidual”. În compartimentul lateral al portierei șoferului sunt două sticle de bere goale. Polițistul care l-a pus să sufle în etilotest îl conduce pe trotuar, îi luminează ochii și îl pune să facă exerciții de echilibru.

Apoi vrea să facă și un test rapid de droguri, dar bărbatul susține că nu poate urina. Așa că ia o sticlă de apă și pleacă la secția de poliție.

Agenta care inspecta mașina vrea să vadă și interiorul dubei. Cineva deschide încet ușa glisantă. Se pot vedea ustensile tipice ale muncitorilor din construcții, găleți pentru vopsea, adeziv pentru faianță, unelte și un butoi albastru.

Deodată apar două vârfuri de pantofi, apoi doi genunchi și apoi restul corpului celui de-al patrulea ocupant al mașinii. Bărbatul stă confortabil pe o ladă de bere Becks răsturnată, acoperită cu o bucată de covor tăiată la dimensiunile lăzii. Spera, probabil, să scape de control. Polițiștii cer atunci toate cărțile de identitate. Și află că toți cei patru bărbați provin din România și nu au reședință permanentă în Germania.

Butoiul albastru cu varză murată, printre scule și găleți de vopsea. Foto: Frankfurter Rundschau

Polițista vrea să știe ce e în butoiul albastru și întreabă în engleză. Unul dintre români deșurubează capacul și într-o fracțiune de secundă se simte miros de sulf pe o rază de cinci metri. Polițiștii sunt neliniștiți, dar bărbatul indică faptul că e ceva de mâncare. „Mangiare”, spune el. Polițista se uită în butoi. E o zeamă maro în care plutesc mai multe verze murate.

După ce butoiul este închis din nou etanș, mașina e dusă la biroul inspecției tehnice. După o jumătate de oră și zece defecte găsite și un arc lamelar spart, inspectorul spune: „Mașina este un adevărat pericol și va fi oprită de la circulație”.

Șoferul beat trebuie să plătească un depozit de garanție de 273 euro și 103,50 euro pentru conducerea unui vehicul care nu este tehnic apt. Plus costul inspecției tehnice. Iar mașina nu va putea circula decât după ce defectele sunt eliminate.

 
 

Urmărește-ne pe Google News