Chevrolet Spark si Peugeot 107 au fost in 2006 cele mai bine vandute masini din clasa mini in Romania. Iata motivul pentru care Libertatea a decis sa le puna “roata la roata” intr-un drive-test comparativ. Si cum le puteam testa mai bine decat prin ochii si mainile a doua tinere soferite potential interesate de achizitionarea unui astfel de automobil, practic si usor de manevrat, in special pe strazile din ce in ce mai aglomerate ale marilor orase.

Chevrolet Spark:
Cilindree: 796
Putere: 52 CP
Viteza max.: 145 km/h
Acceleratie 0-100 km/h: 18,2 sec.
Consum mixt: 5,2 litri
Pret de baza (cu taxe incluse): 6.830 euro

Peugeot 107
Cilindree: 998
Putere: 68 CP
Viteza max.: 157 km/h
Acceleratie 0-100 km/h: 13,7 sec.
Consum mixt: 4,6 litri
Pret de baza (taxe incluse): 8.563 euro


Alexandra Suciu

Varsta: 23 ani
Permis: din 2004
Conduce: Logan
Frecventa: doua-trei ori/saptamana


Andra Moga
Varsta: 22 ani
Permis: din 2003
Conduce: Matiz
Frecventa: zilnic

Testul a fost realizat mai intai pe strazile Capitalei, apoi pe traseul Bucuresti – Snagov, iar fetele au avut posibilitatea de a conduce, atinge si cerceta cele doua mici autoturisme. “Ca design, ambele masini sunt dragute, sunt pentru femei, dar Chevroletul seamana cu Matizul, e mai banal. Peugeotul are linii mult mai interesante”, a fost prima impresie a Alexandrei Suciu. “La prima vedere, eu as alege categoric Peugeotul”, ne-a spus la randul sau Andra Moga. “Imi place aspectul sau futurist, modelul mai bombat si liniile curbate. Masina pare compacta si stabila, pe cand aspectul exterior al Sparkului aduce izbitor cu vechiul Matiz, oarecum nefinisat”.

Pornite la drum prin hatisul traficului bucurestean, cele doua tinere au tras bine de micile motorase, supuse insa unei comparatii usor inegale, in conditiile in care modelul Spark disponibil avea un propulsor de 796 cmc si 52 de cai putere, iar Peugeot unul de 998 cmc si 68 de cai putere. “Sparkul demareaza putin mai greu, dar se tureaza imediat cum atingi acceleratia si urla teribil. Stabilitatea masinii nu m-a incantat. Sincer, nu m-am simtit deloc in siguranta in ea, nici in oras, nici in afara lui. La Peugeot demarajul e mai bun. Si ea face zgomot, dar iti da impresia ca e corelat totusi cu puterea masinii. E mai stabila si reactioneaza mai bine la comenzi”, ne-a marturisit Alexandra.

Se parcheaza foarte usor 

Impresiile ei sunt confirmate si de Andra, dar nu in totalitate. “Fara indoiala, Peugeotul are un demaraj excelent, fuge mai tare, pe romaneste, si are o stabilitate mai mare, spre deosebire de Chevrolet, unde simti in detaliu si cele mai mici denivelari. Dar interiorul Sparkului mi-a placut mai mult. E mai bine finisat, iar usile au un model interesant si compact, spre deosebire de Peugeot, unde am avut in prima instanta un mic soc, pentru ca ma asteptam la un design mult mai elaborat, cel putin pe masura exteriorului. Oricum, amandoua se parcheaza foarte usor”, ne-a spus Andra.

Ce masina si-ar alege?

Este intrebarea pe care, in mod logic, le-am adresat-o la finalul testului. “Sparkul mi se pare foarte bun din punct de vedere al pretului, dar, daca ne referim la raportul calitate – pret, merita sa mai adaugi niste bani si sa alegi Peugeotul”, a raspuns Andra, completata pe scurt de Alexandra. “Categoric, 107!”

Ce le-a placut

Fetele au laudat la Spark ideea pozitionarii centrale a ceasurilor de bord, dar si designul consolei de la Peugeot

A fost apreciata unanim dotarea cu oglinda a parasolarului de la sofer

La  portbagaj, Spark-ul a iesit castigator, cu o capacitate de 170 de litri,  spre deosebire de 107, cu doar 130 de litri


Ce nu le-a placut

Modelul interior al usilor de la Peugeot, acoperite partial cu tabla, precum si modul de deschidere al  geamurilor spate

Calitatea materialelor de pe scaunele Sparkului li s-a parut “cam ieftina”

“Schimbatorul de la Spark e desenat urat si e pozitionat ciudat, spune Alex. Treapta a doua e prea aproape de scaun”

 

 
 

Urmărește-ne pe Google News