Duma de Stat nu va mai accepta documentele necesare decontării cheltuielilor pentru serviciile de transport auto pentru cei care conduc mașini străine.
„De la 1 ianuarie, Duma de Stat nu va mai accepta documentele necesare rambursării costurilor serviciilor de transport auto pentru mașini de alte mărci cu excepția celor autohtone”, a confirmat prim-vicepreședintele Comisiei pentru Educație a Dumei de Stat, Iana Lantratova.
Potrivit acesteia, decizia se referă compensarea cheltuielilor din timpul călătoriilor deputaților în regiunile lor. Până acum, Lantratova, care reprezintă regiunea Celiabinsk, conducea o Toyota Camry.
Ministerul Industriei și Comerțului a întocmit o listă cu mașinile pe care le pot folosi funcționarii publici: Lada (modele Vesta, Vesta SW Cross, Granta, Niva Travel, Niva Legend), UAZ (Patriot, Pickup, Profi, Hunter, SGR), Aurus (Senat, Komendant), Moskvici (3, 3e, 6), Evolute (I-Pro, I-Joy, I-Sky) și Haval (Jolion, Dargo, F7/F7x, H9).
Cu toate acestea, scrie The Moscow Times, în unele regiuni este extrem de dificil să găsești mașini rusești, de exemplu în Orientul Îndepărtat. Prin urmare, după cum a remarcat unul dintre parlamentari, deputaților li se poate atribui o mașină străină care a fost produsă în fabricile rusești înainte ca producătorii de mașini occidentali să părăsească Rusia ca „mașină autohtonă”.
Anterior, pe 19 decembrie, presa rusă a notat că autoritățile executive regionale au primit o scrisoare de la șeful aparatului Dumei de Stat, Igor Diveikin, cu referire la decizia președintelui Vyiacheslav Volodin, „de transfer la mașini ale producătorilor autohtoni de la 1 ianuarie 2024”.
Pe 3 august, la o întâlnire cu șefii întreprinderilor de producție, președintele rus Vladimir Putin a discutat despre tranziția oficialilor ruși la mașini produse pe plan intern. Putin a subliniat că „toți oficialii ruși ar trebui să conducă mașini fabricate în Federație”.
În această săptămână, Institutul Politehnic din Moscova (Polytech) a prezentat prototipul Amber (n.r. – Chihlimbar), viitoarea mașină electrică pe care o dezvoltă uzina Avtotor din Kaliningrad.
Fotografii cu prototipul viitoarei mașini electrice au declanșat un val de ironii pe rețelele de socializare din cauza designului.
Înainte de invadarea Ucrainei, care a dus la retragerea a numeroși producători auto occidentali din Rusia, uzina Avtotor din Kaliningrad, cea care urmează să producă mașina electrică Amber, asambla autoturisme BMW, KIA și Hyundai.
Foto cu caracter ilustrativ: Hepta (UAZ Patriot)