Alphabet, compania care deține Google, a făcut publice, pentru prima oară, veniturile obținute din publicitate de platforma Youtube. Doar anul trecut aceasta s-au cifrat la 15 miliarde de dolari. Astfel, veniturile sunt de aproape zece ori mai mari față de cât a dat Google pe youtube acum 14 ani. În octombrie 2006, Youtube era la început de drum, cu o vechime de nici doi ani și doar 65 de angajați. Directorul general de la acea vreme declara că Youtube este “următorul pas în revoluția pe internet”.

Rerezentanții Alphabet susțin că, marea majoritate a veniturilor din publicitate se întorc la creatorii de conținut de pe platformă, fiind greu de estimat cât de mulți bani gheață intră în companie sub formă de profit. Reclamele video reprezintă aproape 9% din veniturile totale ale Alphabet Inc., care s-au situat, anul trecut, la 162 de miliarde de dolari. Publicarea datelor oficiale pentru Youtube marchează o perioadă de “tăcere”, fiind pentru prima data când Google face acest lucru, de la preluarea Youtube din 2006. De asemenea, Alphabet a făcut publice și veniturile Google Cloud, cifrate la 2,6 miliarde de dolari, în 2019.

Directorul general Alphabet, Ruth Porat, a declarat că publicarea veniturilor este un motiv de introspecție asupra afacerilor grupului și de a vedea posibilele oportunități de afaceri.

“Totuși, cifrele pentru veniturile generate de Youtube nu reprezintă întreaga poveste”, a declarant Ruth Porat, într-o discuție cu analiștii de pe Wall Street, pentru că mare parte din sume sunt dirijate către creatorii de conținut de pe platformă.

Oricum, cifrele prezentate arată creșterea exponențială pe care Youtube a avut-o în doar 15 ani de existență. Youtube a devenit cea mai populară platformă de conținut video din lume, care are nu mai puțin de 2 miliarde de utilizatori pe lună, ce urmăresc 250 de milioane de ore de conținut în fiecare zi.

Google a cumpărat Youtube în octombrie 2006, atunci când platforma avea doar 65 de angajați. La vremea aceea, Youtube încă era în faza de “nou-născut”. Trei foști angajați de la PayPal își lansaseră, cu un an și jumătate înainte, afacerea, dintr-un birou aflat deasupra unui restaurant din California.

Artizanul achiziției Youtube a fost Susan Wojcicki, unul dintre primii angajați ai Google. Ea a crezut în videoclipul în care apar doi băieți asiatici, filmați când mimează un cântec al celebrei formații, la acea vreme, Backstreet Boys. Ea a fost ferm convinsă că o platformă cu conținut video, încărcat de utilizatori și orientat către utilizator ar avea un mare succes.
Susan Wojcicki a reușit să-i convingă pe cofondatorii Google, Larry Page și Sergey Brin, să scoată din buzunar 1,65 miliarde de dolari, o sumă exorbitantă la acea vreme, pentru achiziția Youtube.

 
 

Urmărește-ne pe Google News