Minivacanta de Paste a insemnat, pentru cei mai multi dintre romani, mese copioase si distractie din plin. Dupa noaptea de Inviere, in care bisericile au fost luate cu asalt, duminica si luni, parcurile si padurile au fost invadate de petrecareti. Zilele calduroase au picat bine, astfel incat friptura de miel si drobul au fost inlocuite cu gratarul. Daca, la mare, nimeni nu a avut curajul sa faca plaja, cei care au preferat muntele au schiat.
In a doua zi de Paste, vremea frumoasa i-a scos la iarba verde pe romani. Adunati grupuri-grupuri prin padurea Baneasa, unii aveau grija de focul din gratare, altii de impartitul berilor. ‘Stam aici pana diseara, mancam friptura si mici, bem bere’, spuneau cativa studenti de la Politehnica din Bucuresti
Milioane de romani au participat la slujba de Inviere, au luat Lumina, apoi s-au asezat la masa
Constanta. Peste 6.000 de turisti si constanteni au participat la slujba de Inviere organizata in Mangalia, pe malul marii. Un imens altar, un spectacol de lumini impresionant si un cor de copii au lasat o amintire placuta celor care s-au dus sa spuna ?Hristos a Inviat!’ pe plaja din Mangalia
Florin Brad (38 de ani) este un bucurestean impatimit al motoarelor si de aceea nu a vrut sa renunte la motocicleta lui nici macar in noaptea de Inviere
Teo Vlad si Catalin Onceanu sunt doi alpinisti care stau de 9 zile pe un cub in parcarea de la Plaza Mall din Capitala. Ei au sarbatorit Pastele, chiar daca nu au putut cobori de unde au fost cocotati pentru experimentul Discovery
De Paste, la Sinaia s-a schiat
Pe Valea Prahovei au sosit peste 15.000 de turisti. Partiile din Sinaia, unde stratul de zapada are aproape un metru grosime, au fost supraaglomerate, ieri, iar cozile de la telescaun au fost interminabile. Cativa turisti au avut parte si de surprize. Atrasi, probabil, de aroma mancarurilor traditionale pentru masa de Paste, patru ursi au coborat, in noaptea de duminica, in fata unui restaurant.
Mehedinti. Ieri, locuitorii comunei Ilovita au mers la cimitirul satului, insotiti de lautari, pentru a le oferi dedicatii muzicale celor trecuti in nefiinta. Traditia a fost imprumutata din zona Banatului sarbesc