Wizz Air va transfera complet operaţiunile bazei de pe Aeroportul Băneasă pe Aeroportul Henri Coandă (Otopeni), începând cu 25 martie 2012.
„Wizz Air a fost înştiinţată oficial referitor la închiderea aeroportului Băneasa pentru traficul aerian comercial, ceea ce determină necesitatea mutării operaţiunilor pe Otopeni.
Odată cu mutarea zborurilor pe Otopeni pasagerii vor beneficia de confortul unui terminal modern şi mai puţin aglomerat, care va îmbunătăţi experienţa de călătorie. Datorită unui orar de zbor mai flexibil pe Otopeni, programul de operare al zborurilor va fi mai convenabil şi mai atractiv”, a anunţat compania ntr-un comunicat. De altfel, această schimbare a orarului a permis operatorului să îşi extindă operaţiunile. Începând cu 25 martie, Wizz Air va începe operarea de două ori pe săptămână a zborurilor către Memmingen, Germania.. Destinaţia se adaugă celor deja anunţate: Verona, Italia, Budapesta, Ungaria şi Palma de Mallorca, Spania.
Avioanele care decolau şi aterizau, pe aeroportul Băneasa, în anumite intervale orare au creat discomfort populaţiei, aşa că, anul acesta a fost impusă o restricţie a operaţiunilor, încât zborurile de noapte au fost interzise. Poate cel mai important element care a dus la mutarea operaţiunilor pe Otopeni l-a reprezentat disconfortul pasagerilor de la Băneasa.
Aeroportul, subdimensionat nu a fost modernizat corespunzător, astfel că pasagerii au fost mereu înghesuiţi. Nu se putea merge decât la cel mult unul sau două magazine cu preţuri cât de cât normale, în timpul petrecut până la îmbarcare, întrucât preţurile comercianţilor din terminal atingeau cote inimaginabile. Nici scaunele din sala de aşteptare nu erau suficiente, iar la aterizare, la controlul actelor se forma o coadă infernală la cele câteva ghişee ale Poliţiei de frontieră. Coşmarul continua în hărmălaia de la singura bandă care aducea bagajele, subdimensionată de asemenea. Toate aceste lucruri vor devein o amintire neplăcută a celor care au tranzitat Băneasa. Noul terminal modern de la Otopeni va face faţă cu success unui trafic mărit, iar dotările aeroporturilor îi va face pe pasageri să se simtă în sfârşit europeni.
Băneasa va rămâne un aeroport micuţ, cochet, destinat doar curselor bussines, sau zborurilor şcoală. Primul pas a fost făcut prin reabilitarea unei clădiri a aeroportului, transformată în terminal bussines cu finisaje şi dotări de lux. Lipită de aeroport este Academia de aviaţie a statului. Vor rămâne şi cursele speciale ale aeronavelor care vor veni la întreţinere la Romaero sau la hangarul tehnic al Blue Air.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro