Cuprins:
Caracteristici tehnice impresionante
Nava de dragare complet electrică, cea mai mare de acest tip din lume, și-a început marți testele operaționale în Rezervorul Guanting din Beijing. Draga „Junlan” se remarcă prin capacitățile sale tehnice avansate. Cu o putere de propulsie de 600 de kilowați, nava poate atinge o adâncime maximă de dragare de 25 de metri. Eficiența sa este de trei ori mai mare comparativ cu modelele anterioare, putând draga 2.000 de metri cubi de nămol pe oră.
Yang Zhengjun, director în cadrul companiei Tianjin Dredging, a descris nava ca fiind un „instrument de precizie” pentru îndepărtarea nămolului.
Echipată cu instalații subacvatice de pompare, „Junlan” poate transporta nămolul pe o distanță de peste cinci kilometri.
Impactul asupra mediului și economiei
Utilizarea unei nave complet electrice pentru operațiunile de dragare reprezintă un pas important în direcția protejării mediului. Gao Wei, secretarul general al Asociației de Dragare din China, a subliniat importanța acestui proiect: „Punerea în funcțiune a navei semnifică faptul că abilitățile Chinei în materie de proiectare și fabricare a navelor performante și ecologice de dragare cu tăiere și aspirare au atins un nivel avansat pe plan internațional.”
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_bc2468b97adc768129c37193b21d8193.jpg)
Rezervorul Guanting, situat pe râul Yongding, a fost grav afectat de acumulările masive de sedimente, estimate la aproximativ 650 de milioane de metri cubi. Acest lucru i-a compromis funcțiile de control al inundațiilor, de aprovizionare cu apă și de conservare ecologică.
Conform planului de dragare, se preconizează îndepărtarea a 11,5 milioane de metri cubi de sedimente subacvatice. Acest demers va contribui la îmbunătățirea calității apei și a funcțiilor rezervorului, pregătind terenul pentru restabilirea sa ca sursă strategică de apă până în 2035.
Totodată, China a lansat primele locomotive electrice cu baterii de 1.000 kW. Aceste locomotive reprezintă un pas important în dezvoltarea tehnologiei feroviare ecologice.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_4a22b82a731ebb3e8dca79dd36379f3b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_bf41938cb40c3627a907bf4b76f1eff9.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_22f86e1628e1a4d395afee7af9020568.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_8850f222472416c9633f2423edb0220f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_b7c23fecdcefe56e0885565fe909e326.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_153a2471fe508566f1a11db79855a5e1.jpg)
Alte știri
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/plugins/rro-feed/no-picture.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_4ca81760d1a21e4c889be9539c27ac13.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_2cc2f07ba0a9e3ebb0bb94d18642fdcc.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_90a5836c3def388e589f1ecd977038a5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_33cae733c1084d454c982b7876e46045.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/233_8d5c7a8e444aa457fd174719e8afdcfe.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/115_34c917340766fcb215347afadd7258b1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_df7e8f4c0d1502fc5f0f9b16fb813e7b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_4d26aaa997f9809b761823ffe308610c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_45dbefa9847b653c38fe7dc1796de5bd.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_cf46df0d603f91da33362c2409180012.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_9e767df6dc18cb5704a0abe9b642a22a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_0f6201194691fe333e31f7d46e398205.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_f908da1961b1ee907a41ccd29ae80a33.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_78db589cbe0c4b14a997ddbbd04367c6.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_02af433974e4a52ace6dd4eb3564d8aa.jpg)
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.