Potrivit acestuia, la finele lui 2016, când era prevăzută darea în folosință a metroului cu călători, vor începe probele tehnologice. Acestea se vor desfășura fără călători și vor dura în jur de trei luni, anunță Agerpres.
„Am vrut să vedem stadiul lucrărilor, astfel încât să reconfirm cele declarate legat de modul de desfășurare și finalizarea lucrărilor care au fost prevăzute a se realiza la finele anului viitor. Astfel, la sfârșitul lui 2016, putem începe probele tehnologice pentru darea în funcțiune a magistralei. Probele tehnologice ar trebui să dureze în jur de trei luni, astfel încât toate instalațiile și finalizarea probelor să fie trecute. Probele tehnologice se fac fără călători. Nu ne facem niciun fel de problemă că acestea nu vor ieși, însă siguranța călătorilor este pe primul plan și vrem să iasă bine. La începutul anului 2017, linia va fi dată în funcțiune cu călători”, a afirmat Mustățea, într-o conferință de presă organizată pe șantierul depoului Valea Ialomiței.
Referitor la faptul că finalizarea lucrărilor a fost din nou întârziată — termenul era stabilit în decembrie 2016 — directorul a spus că „au fost anumite condiționări, impuneri”, care au condus la aceste întârzieri.
„Noi ne dorim să finalizăm lucrările la finele anului 2016 și să punem în funcțiune cu călători, dar sunt anumite condiționări, impuneri care ne-au obligat și ne obligă în continuare să mai întârziem puțin. Darea în folosință a metroului pe zona Drumul Taberei a fost întârziată circa un an și jumătate”, a precizat directorul Metrorex.
În ceea ce privește stadiul lucrărilor la secțiunea de metrou Râul Doamnei — Eroilor, tunelele sunt finalizate în proporție de 90%, singurele lucrări care trebuie realizate în prezent fiind în zonele de legătură cu Magistrala 1 în zona Eroilor către Izvor, după stația Eroilor, și în zona de subtraversare a stației vechi Eroilor 1 și a Dâmboviței, „o zonă cu o tehnologie deosebită în ceea ce privește grija și siguranța tehnologică pentru lucrările care sunt în exploatare”.
Din punct de vedere al execuției lucrărilor, șapte stații din zece sunt mai avansate, respectiv Valea Ialomiței inclusiv depou, Romancierilor, Brâncuși, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont și Academia Militară.
„Stația Academia Militară a fost punctul de plecare și va fi punctul care se va închide ultimul, când se vor demonta toate instalațiile de evacuare material steril etc. Academia Militară nu este întârziată, ci va fi închisă mai târziu. Cele mai întârziate sunt stațiile Râul Doamnei, Parc Drumul Taberei, unde au fost diverse probleme, și Eroilor. La Eroilor, ca și săpătură, excavație, este aproape de final. Deci, s-a ajuns cu excavațiile la nivelul radierului. La stațiile la care este structura gata urmează să fie executate lucrări de placări, compartimentări, cale de rulare, instalații electrice, sanitare, automatizare, tv cu circuit închis, instalații de siguranță a traficului, absolut tot ce înseamnă o funcționare corectă a metroului”, a punctat Constantin Mustățea.
Lucrările de finisaje au început la stația și depoul Valea Ialomiței și la stația Drumul Taberei 34.
„Mâine dimineață vom începe să betonăm calea de rulare pentru metrou la stația Drumul Taberei nr. 34. La depoul Valea Ialomiței vor fi cinci linii care vor deservi atât pentru parcare, care vor deservi pentru revizie, pentru mentenanța trenurilor, stația de spălare, strung de bandaj. În prezent, s-au început finisajele, compartimentările pentru zonele spații tehnice. Această stație, Valea Ialomiței, este concepută astfel încât să poată asigura un traseu mai departe al liniei de metrou spre cartierul Ghencea”, a adăugat Mustățea.
Potrivit acestuia, Metrorex ar mai avea nevoie de autorizații de defrișare pentru zonele de acces, în special pentru stația Parc Drumul Taberei.
„Nu mai avem nevoie de autorizații de mediu, ci de autorizații de defrișare pentru zonele de acces. Toate documentele au fost depuse. Așteptăm, depinde de primărie. Ultimul răspuns primit de la primărie legat de Parc Drumul Taberei a fost negativ privind defrișările”, a subliniat directorul de Investiții.
În ceea ce privește reluarea circulației la suprafață, Mustățea a precizat că aceasta a început să fie realizată parțial.
„Circulația la suprafață a început să fie redată. La Orizont a fost redată, dar nu în totalitate — mai avem o singură bandă de dat, pentru că au fost problemele de deviere a traficului pentru accese. La Favorit, este redată în proporție de 50%, și la Drumul Taberei 34. Este în pregătire acum stația Romancierilor și Brâncuși pentru a fi date în circulație. Toate vor fi date în folosință, deci finalizate, însă condiționarea (pentru reluarea traficului la suprafață — n. r.) este dată și de realizarea acceselor care străpung anumite benzi de circulație, accese care au fost puțin modificate, pentru că mai există și cerințe legate de urbanism”, a explicat reprezentantul Metrorex.
De asemenea, Constantin Mustățea a dat asigurări că sunt asigurate fondurile necesare pentru finalizarea lucrărilor la secțiunea Râul Doamnei — Eroilor.
”Avem fondurile asigurate. Se cunoaște că acest tronson este finanțat din fonduri europene și de la bugetul statului și în acest moment sunt fonduri pentru finalizare. Să sperăm că nu ne vom opri din lipsă de fonduri”, a menționat el.
Valoarea lucrărilor pe secțiunea Râul Doamnei — Eroilor se ridică la 570 milioane de euro.
Pe secțiunea Râul Doamnei — Eroilor vor circula 13 trenuri livrate de firma spaniolă CAF, primul urmând să ajungă în depou înainte de Crăciun.
„În cadrul contractului care se derulează acum pentru cele opt trenuri, termenele de livrare au fost un pic devansate. Primul tren, teoretic, ar trebui să ajungă aici înainte de Crăciun. Restul, etapizat, până la jumătatea anului viitor. Aceste trenuri sunt realizate — unele dintre ele — în proporție de aproape 90%. Ele vin deja montate”, a mai spus directorul de Investiții.
Magistrala 5 de metrou va continua cu secțiunea Eroilor — Pantelimon, aflată în stadiu de expertize și proiectare. Costurile pentru realizarea acestui tronson vor ajunge la 970 milioane de euro.
„De la Eroilor, unde se va finaliza această secțiune, și până la Pantelimon mai sunt încă două secțiuni ce vor fi abordate ulterior. Următoarea secțiune, de la Eroilor până la Iancului, va avea mai multe stații. La fel și de la Iancului la Pantelimon”, a arătat el.
Secțiunea Eroilor — Iancului costă 500 de milioane de euro, iar Iancului — Pantelimon 470 de milioane de euro.
Proiectul „Linia de metrou Magistrala 5: Secțiunea Râul Doamnei — Eroilor (PS Operă) inclusiv Valea Ialomiței” se încadrează în Programul Operațional Sectorial — Transport, Axa prioritară 2 — Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii naționale de transport în afara axelor prioritare TEN-T în scopul dezvoltării unui sistem național durabil de transport și în Domeniul major de intervenție 2 — Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii feroviare naționale și a serviciilor pentru călători.VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 24

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 24

 
 

Urmărește-ne pe Google News