Candidatul, pus să-şi dea acordul
Tocmai legat de această latură, de dezvoltare profesională, a înfiinţat prima companie din România specializată în verificarea trecutului angajaţilor. “Noi nu vrem să «prindem» pe nimeni, ci ajutăm candidaţii să îşi confirme onestitatea. Vrem să reducem procentul românilor cu minciuni în CV. Am constatat că frecvent apar diferenţe la perioadele de timp asociate unui job, pentru a ascunde o pauză între două servicii.
De asemenea, depistăm «erori » legate de forma de învăţământ absolvită, diploma obţinută şi exagerări în descrierea rezultatelor la foştii angajatori”, explică tânăra. Verificările se fac doar cu acordul persoanei vizate. Firmele ce sunt interesate să plătească pe cineva specializat care să controleze atent istoricul profesional al potenţialilor angajaţi sunt cele în care există aşa-zisele poziţii de încredere: bănci, spitale, şcoli sau aeroporturi.
Un raport porneşte de la 99 €
Un raport de verificare a trecutului unui candidat conţine, printre altele, date cu privire la: poziţiile ocupate la locurile de muncă anterioare, salariu, nivelul de responsabilitate al poziţiilor ocupate, motivele întreruperii contractului, confirmarea studiilor menţionate, recomandări. În funcţie de pachet, costurile sunt cuprinse între 99 şi 500 de euro.