„În legea japoneză două lucruri mi s-au părut importante. Şi anume, din trei în trei ani profesorii sunt mutaţi între şcoli de către autorităţile locale. Profesorii cei mai buni sunt trimişi în şcolile unde copiii au nevoie. Dar n-avem cum să aplicăm acest lucru la mentalitatea noastră, la modul în care ne raportăm şi la profesori, şi la autorităţi”, a spus Ecaterina Andronescu, potrivit hotnews.ro.
„A doua chestiune care mi s-a părut interesantă a fost evaluarea profesorilor din 10 în 10 ani, atunci când toţi profesorii susţin un program de formare cu două examene, unul din disciplina pe care fiecare profesor o predă, şi celălalt din metodele noi de pedagogie. Poate ne gândim că o asemenea abordare ar trebui să avem şi noi. Nu inseamnă că de mâine, nu înseamnă că profesorii trebuie să se teamă de chestiunea asta. E o idee. Până când ajunge să fie în lege calea e foarte lungă. Ea poate fi în dezbatere publică, şi lăudată, şi criticată”, crede Ecaterina Andronescu.