În toate aceste situații este necesară o vizită într-un service specializat pentru reechilibrarea roților. Cum se face și de ce este importantă echilibrarea roților, îți vom spune în acest articol.
Cuprins:
Ce simptome apar în cazul dezechilibrării roților?
În momentul în care roțile se dezechilibrează pot apărea diverse manifestări, în sensul în care deplasarea nu mai este uniformă, iar pe accelerare pot apărea anumite vibrații. Totodată, un set de roți dezechilibrate poate determina un consum mai mare de combustibil.
Acete trepidații sunt resimțite de către șofer fie în volan, atunci când problema este la una dintre roțile din față, fie în scaun, dacă problema este localizată la o roată de pe puntea spate.
Un alt semn al dezechilibrului roților îl poate reprezenta uzura neuniformă a benzii de rulare. La acestea se mai adaugă și uzura anumitor componente din sistemul de suspensie.
Dezechilibrul roților se traduce printr-o aderență scăzută cu suprafața de rulare, mai ales la viteze mari. În aceste condiții, eficiența sistemului de frânare se reduce la rândul său, în timp ce direcția mașinii își pierde din acuratețe.
Drept urmare, dacă nu vei lua imediat măsuri, distribuirea inegală a presiunii și a greutății va duce la creșterea uzurii anvelopelor și, implicit, la înlocuirea prematură a acestora.
Cum se face echilibrarea roților?
Procesul de echilibrare a roților este esențială în ceea ce privește asigurarea unor performanțe cât mai bune, dar și a a prelungirii duratei de viață a anvelopelor mașinii tale.
Echilibrarea roților se face în regim dinamic și constă în egalizarea greutății roților astfel încât acestea să aibă o rotație perfectă.
Pentru asta, roata în cauză se așază pe un dispozitiv rotativ pentru echilibrat. Mecanicul fixează roata ca într-o menghină în acest aparat și o învârte pentru a stabili exact punctele unde trebuie montate contragreutățile din plumb pe circumferința jantelor.
În ceea ce privește intervalul la care trebuie făcută echilibrarea roților, trebuie să știi că nu există nici o recomandare în acest sens. Un lucru este cert, însă, și anume că, de regulă, procedura de echilibrare a roților ar trebui făcută mai des decât geometria.
Nu face confuzie între echilibrarea roţilor și geometria roților!
Mulți dintre șoferi nu fac diferența între echilibrarea și geometria roților, deși nu există nici o legătură între cele două proceduri.
Cum am mai spus, echilibrarea roților constă în montarea unor mici greutăți din plumb pe circumferința jantelor, în anumite puncte prestabilite, cu ajutorul unui echipament special.
De partea cealaltă, geometria roților constă reglarea roților pentru ca acestea să redevină perpendiculare pe suprafața de rulare și paralele între ele. Procedura presupune reglarea unghiului de înclinare, a unghiului de fugă și a celui de convergență.