„În Cluj Napoca, piața imobiliară a cunoscut in ultimii ani o revenire interesantă după perioada de criză începută în 2008. O piață imobiliară ”agitată” se reflectă și în anunțurile existente pe internet, pentru că agențiile și proprietarii caută să-și promoveze cât mai mult proprietățile. Online se publică mult, pe site-uri diverse, se caută cât mai multă expunere. În consecință, proprietățile unice se multiplică în anunțuri online. În ultimele 3 luni am identificat cazuri numeroase de apartamente scoase la vânzare chiar și de 6 sau 7 vânzători diferiți în acelasi timp, la prețuri diferite”, a declarat pentru Libertatea, Tiberiu Răduțu, Marketing Manager imoradar24.ro.
Multe anunturi, putine proprietati unice
Din toate anunțurile analizate cu ajutorul inteligentei artificiale, imoradar24.ro a scos la iveală proprietățile unice și le-a adus laolaltă, pentru facilitarea căutarii celor interesați să-și cumpere o locuință.
Potrivit cifrelor, la finalul lunii decembrie, în Cluj erau 1.220 garsoniere la vânzare, acestea fiind publicate, în medie, pe 2,5 site-uri diferite în același timp. În 37% dintre cazuri, acestea erau publicate cu prețuri de vânzare diferite de la un site la altul.
La acestea se adaugă 3.406 apartamente cu două camere la vânzare. Și în cazul acestora, o proprietate era publicată pe internet, în medie, pe 2,5 site-uri diferite, iar 40% dintre ele aveau prețuri diferite.
2.565 apartamente cu trei camere au fost identificate la vânzare sau închiriere, în cele trei luni, în urma analizei a peste 6.400 anunțuri online, de pe site-uri multiple. În medie, un apartament cu 3 camere a fost publicat pe 2,5 site-uri diferite. 40% dintre ele puteau fi găsite pe internet cu prețuri diferite de la un site la altul.
Pentru că pe zona de case, Cluj Napoca stă foarte bine, acest lucru s-a văzut și în oferta de vânzare. 911 case au fost scoase la vânzare sau închiriere în ultimele 3 luni ale anului trecut, mai mult de jumătate fiind publicate pe cel puțin două site-uri diferite în acelasi timp. Dintre cele publicate pe mai multe site-uri, 28% aveau prețuri diferite.
Pe imoradar24.ro căutarea este simplificată și mai eficientă, pentru că oferta conține doar proprietățile unice extrase în urma analizei anunțurilor de pe internet.
„Dacă ne imaginăm cumpărătorul tipic de apartament, în Cluj-Napoca, cautarea lui nu se întâmplă pe un singur website, ci pe 2 sau 3, ăn fiecare zi. Metoda aceasta consumă zeci de ore lunar, nu rentează pentru cumpărător, trebuie să răsfoiască anunțuri dublate de la un site la altul, altele expirate cu luni de zile în urmă. Imoradar24 este construit să reunească toate proprietățile într-un singur site, fără dubluri, tocmai pentru a scurta semnificativ aceasta căutare și a-i crește randamentul”, a mai declarat Tiberiu Raduțu.
Același apartament, vândut de 6 agenții la prețuri diferite
Ca o particularitate, cel mai „intermediat” apartament identificat de agregatorul imoradar24 a fost în cartierul Gheorgheni, fiind oferit spre vânzare pe internet de 6 agenții, cu prețuri diferite cuprinse între 74.900 euro și 77.000 euro.
„Oamenii nu duc lipsă de anunțuri online, sunt peste tot. Ce lipsește este rafinarea acestui volum enorm de anunțuri în proprietăți unice. Imoradar24.ro rezolva tocmai această problemă: scutim oamenii de căutări interminabile și îi ajutăm să vadă clar piață imobiliară”, a mai afirmat Tiberiu Răduțu, Marketing Manager imoradar24.ro.
În 2018, imoradar24.ro va aborda alte câteva orașe mari din România pentru a facilita căutarea și găsirea unei locuințe, prin utilizarea eficientă a Inteligentei Artificiale pentru nevoile oamenilor.