cufundat intr-o substanta chimica, la minus 148 de grade. Hutchinson sustine ca inventia sa reduce drastic consumul de benzina al masinilor, care in SUA sunt in mod traditional dotate cu motoare puternice. Procesul este relativ simplu: motorul este cufundat intr-o solutie de nitrogen lichid, la minus 148 de grade. Din acel moment motorul isi schimba comportamentul. „Cat timp motorul este cufundat in acea solutie moleculele isi incetinesc miscarea. Apoi se reorganizeaza. Atunci se produce modificarea chimica”, a declarat Hutchinson, care conduce compania Cryogenics, care functioneaza in garajul casei sale.
Procesul intareste considerabil metalul din care este construit motorul, proprietarul „Cryogenics” afirmand ca acesta va functiona fara probleme intre 900.000 si 1.600.000 de kilometri. De asemenea, consumul scade si el drastic: cu aproape 4 litri de benzina se pot parcurge 192 de kilometri. Costul pen-tru „inghetarea” unui motor incepe de la 450$. Dupa propriile declaratii, Hutchinson face plinul cu benzina o data la doua luni, desi nu isi menajeaza autovehiculul.
Deocamdata, motoare modificate prin acest proces au fost montate numai pe masinile care participa la curse NASCAR si Indy-car. Hutchinson a primit zeci de oferte pentru automo-bilul sau Honda, al carui motor a fost imbunatatit prin „inghetare”. „M-am gandit sa o vand, dar preturile la benzina continua sa creasca. Asa ca nu imi voi vinde masina deocamdata”, a declarat David Hutchinson.
Pentru a-si rotunji veniturile, inventatorul aplica procesul la mai multe feluri de produse: piese de masina, ustensile casnice, crose de golf, lame de ras si chiar instumente muzicale. Hutchinson afirma ca metalul din care sunt fabricate aceste ustensile devine de cinci ori mai tare.

 
 

Urmărește-ne pe Google News