Alteori, însă, cam de câte ori mi s-a spus că ziariştii vin la evenimente ca să mănânce şi să bea, m-am gândit că nu-i tot timpul chiar aşa de cool să fii jurnalist. Mai ales când ţii mereu cură de slăbire, ca mine.
“Din păcate, trebuie să vă plătiţi parcarea la plecare”, ne-a avertizat nu de mult organizatoarea unui eveniment în incinta unui hotel, “dar mâncarea şi băutura au fost gratuite”, a completat ea, ca să ne atragă atenţia că am avut avantajele noastre venind la conferinţa lor în care promovau, mândri, un produs scump ca la balamuc.
Iar altă dată, după ce am dat prin frig ocolul unui complex rezidenţial, iar unul dintre patroni ne-a repetat insistent că a făcut investiţii de milioane de euro, la sfârşit le-a spus reprezentanţilor presei: “Buget de marketing nu avem; să nu speraţi că ne vom face reclamă în ziarele şi revistele voastre, dar ne-am întâlnit acum ca să vedeţi cât de frumos e aici şi să pricepeţi că despre aşa ceva chiar merită să scrii!”.
Am fost de curând la un eveniment la care o mare companie de produse de slăbire şi de cosmetice lansa un sistem menit să schimbe viaţa femeilor întregii lumi. Cică intri pe o platformă online şi deacolo totul se răstoarnă înspre bine, sănătate, frumuseţe.
Primeşti un cod pe baza căruia îţi faci nişte analize, apoi ţi se recomandă exact ce să mănânci – în funcţie de ce îţi place -, ce sportuleţ să faci – în funcţie de ce poţi şi vrei -, cu ce creme să te dai – în funcţie de ce piele ai pe faţă sau pe fund.
“Uau”, au exclamat uimite jurnalistele din sală, făcându-şi planuri cum să încerce descoperirea revoluţionară, ca să poată să o recomande mai cu foc şi astfel să contribuie la eradicarea urâţeniei de pe faţa şi de pe dosul planetei.
“Din păcate, nu vă putem oferi kitul de conectare la program, are valoare prea mare”, ne-a zis hostesa care ne-a condus spre ieşirea din spaţiul elegant în care se desfăşurase conferinţa, dar ne-a oferit, cu drag, un memorystick pe care se aflau date despre ce-ar trebui să scriem, dacă, de uimire şi entuziasm, n-am reţinut sau n-am notat toate informaţiile.
Nici atunci nu mi s-a mai părut aşa de cool să fiu ziaristă. Pentru că la întrebarea “De ce nu faci, gratis, reclamă produsului meu pe care nici măcar nu l-ai încercat?”, mereu mă fâstâcesc şi nu ştiu să răspund corect.