- Epidemia de coronavirus a închis școlile din 11 martie. La acel moment, mai erau 11 din cele 35 de săptămâni de cursuri.
- În cele două luni de stare de urgență, elevii au fost obligați să stea acasă și, dacă au telefon sau calculator cu conexiune la internet, să participe la ore online.
- Ministerul Educației spune că aproximativ 250.000 de elevi nu au acum internet și calculator acasă pentru a face cursuri online. Aproape 10% din totalul de 2,8 milioane de elevi. Datele sunt contrazise de Consiliul Elevilor, care arată că numărul elevilor fără acces sau cu acces limitat la un calculator este de 4 ori mai mare decât evaluarea Ministerului.
- Și răspunsurile de la aproape 4.900 de părinți la chestionarul despre percepția asupra educației online pe perioada stării de urgență arată că România nu este pregătită pentru școala de acasă, nici ca suport tehnologic, nici ca mod de reacție din partea elevilor și profesorilor.
Peste 40% dintre părinți cred că educația online are o calitate scăzută și foarte scăzută
Calitatea învățământului online, în general, este apreciată ca fiind normală de 27,84% dintre părinții care au răspuns la chestionar. Alți 22,44% dintre părinți consideră eficient învățământul la distanță.
26,07% dintre părinți cred că învățământul online are o calitate scăzută și alți 14,78% consideră că educația online are o calitate foarte scăzută.
Doar 8,86% dintre părinți sunt de părere că învățământul online este foarte eficient.
Lecții audio-video și prin mesaje online
80,6% dintre elevi au intrat pe platforme audio-video la cursurile online și 80% au vorbit cu profesorii prin mesaje pentru lecții și teme.
Doar 8% dintre elevi au ales programul Teleșcoala ca modalitate de învățământ la distanță, potrivit rezultatelor studiului Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți.
1,5% dintre elevi nu au dotările necesare sau nu doresc să participe la cursurile on-line.
Unii dintre părinți spun că elevii au fost în contact cu profesorii lor cinci zile pe săptămână:
- 62,38% prin mesaje;
- 43,10% prin plarformele audio-video;
- 15,48% prin programul „Teleșcoala”.
7,3% dintre părinți spun că elevii nu au fost în contact prin intermediul mesajelor niciodată cu profesorii lor.
13,93% dintre părinți au răspuns că elevii nu au utilizat platformele audio-video pentru a face cursuri de acasă.
66,07% dintre elevi nu s-au uitat în nicio zi a săptămânii la lecțiile din programul „Teleșcoala”, potrivit răspunsurilor părinților.
Părinții afirmă în proporție de 80,1% că educația on-line nu poate înlocui educația față în față, de la școală, și doar 19,9% consideră că acest tip de interacțiune poate înlocui educația de tip clasic.
Federația Națională a Asociațiilor de Părinți:
Ce dispozitive au folosit elevii pentru cursurile online
Elevii au intrat online cu profesorii pe platformele educaționale cel mai mult de pe laptop, calculator, tabletă, spun 75% dintre părinți, dar și de pe smartphone, conform răspunsurilor date de 61,2% dintre părinți.
Doar 5,2% dintre părinți spun că televizorul a fost mijlocul folosit învățarea online, unde au putut urmări programul Teleșcoala.
1,1% dintre părinți au răspuns că nu au aparatura necesară sau nu au vrut să le faciliteze copiilor învățarea online în perioada stării de urgență.
Despre contribuția platformelor audio-video la educația copiilor, părinții spun că:
- 26,73% – sunt eficiente pentru învățământul la distanță;
- 14,82% – sunt foarte eficiente din punct de vedere al calității învățământului online;
- 26,34% – pot duce la o calitate normală a învățământului online;
- 32,11% – pot duce la o calitate scăzută și foarte scăzută.
Despre eficiența mesajelor scrise pentru educația online:
- 10,57% consideră că acestea conduc la o calitate foarte scăzută a învățământului online;
- 20,01% cred că acestea conduc la o calitate scăzută;
- 27,54% consideră că acestea conduc la o calitate normală;
- 26,36% susțin că acestea conduc la o calitate eficientă;
- 15,52% spun că pot conduce la o calitate foarte eficientă a învățământului online.
Calitatea programului Teleșcoala este, spun părinții:
- 30,87% – foarte scăzută;
- 25,49% – scăzută;
- 24,65% – normal;
- 13,19% – eficientă;
- 5,79% – foarte eficientă.
La chestionarul asociațiilor de părinți au răspuns, ȋn perioada 29 aprilie – 6 mai, 4.852 de părinți, 81,2% dintre ei din orașe.
Semestrul al doilea a început pe 13 ianuarie și din 11 martie, după închiderea școlilor din cauza pandemiei, cursurile au fost suspendate până după vacanța de Paște, Cursurile continuă online din 22 aprilie.
Consiliul Naţional al Elevilor a reclamat că sute de mii de elevi nu au acces la instrumente digitale și nu pot participa la cursurile online organizate în perioada pandemiei de COVID-19, cerând Ministerului Educației să încheie anul școlar doar cu mediile din primul semestru.
Ei au contestat estimarea făcută de Ministerul Educației care arăta că aproximativ 250.000 de elevi din 2,8 milioane (10%) nu au internet, calculator sau telefon acasă pentru a face cursuri online, susținând că în realitate 40% dintre elevi nu au putut participa la cursurile online.
Anul școlar 2019-2020, marcat de epidemia de coronavirus, se va încheia pe 12 iunie. Ministerul Educației a stabilit că mediile vor fi încheiate cu minimum două note și tezele nu vor mai fi susținute.
La școală vor reveni, din 2 până în 12 iunie, doar elevii din clasele a VIII-a și a XII-a, care se pregătesc pentru examenele naționale. Evaluarea Națională va fi susținută din 15 iunie, iar Bacalaureatul, din 22 iunie.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro