În martie anul trecut, când întreaga planetă a trecut la școala online, profesorul irakian Mohammad Hameed și elevii săi din tabăra de refugiați Arbat, din Kurdistanul irakian, erau deja pregătiți, scrie The Hechinger Report.
Chiar dacă nu aveau săli de clasă dotate cu echipamente moderne, nici măcar cu laptopuri, aveau ceva mai important: alfabetizarea digitală, relatează Școala 9, o platformă publicistică având ca temă educația, fondată și finanțată de BRD, dar scrisă de jurnaliști independenți.
Studenții lui Hameed sunt participanți la diferite programe organizate de Hello Future, o organizație nonprofit, care lucrează cu adolescenți refugiați pentru a reduce decalajul educațional prin predarea alfabetizării digitale, a gândirii critice și a spiritului antreprenorial.
Aceste abilități nu numai că extind peisajul educațional al elevilor, dar pot să crească șansele de angajare, a explicat Charlie Grosso, director executiv al Hello Future.
În urmă cu doi ani, copiii nu știau să folosească telefonul decât pentru Facebook, WhatsApp, Instagram și YouTube. Însă până în luna martie a anului trecut deja învățaseră cum să folosească Google pentru a găsi informațiile de care au nevoie, cum să verifice știrile, cum să creeze prezentări online, cum să răspundă „profesionist“ la mailuri, dar și cum să folosească Google Docs, Google Sheets sau Google Drive.
Anglia. „Miniexamene” în loc de examenele oficiale
Elevii de nivel A și de nivel GCSE (liceu) din Anglia ar putea susține „mini-examene“ în locul examenelor oficiale, care au fost anulate săptămâna trecută din cauza pandemiei, scrie BBC.
Gavin Williamson, ministrul britanic al educației, a explicat într-o scrisoare adresată autorității de reglementare a examenelor că această măsură îi va ajuta pe profesori să poată acorda în continuare elevilor „notele meritate“.
În plus, oficialul ia în calcul posibilitatea de a pune la dispoziția profesorilor tipuri de sarcini sau de lucrări pe care aceștia să le folosească pentru a-i evalua cât mai corect pe elevi.
Totodată, ministrul și-a luat angajamentul de a nu mai folosi un algoritm pentru a determina notele elevilor, după ce vara trecută mecanismul a cauzat mai multe erori.
Anglia. Universitatea Cambridge scade exigențele la admitere pentru studenții afectați de pandemie
Universitatea Cambridge va oferi la înscrierile de anul viitor 50 de locuri unor studenți din medii dezavantajate și care nu îndeplinesc cerințele actuale de admitere. Este vorba de tineri care au fost mai afectați în pandemie din cauza stării de sănătate sau din cauza sărăciei.
În prezent, pentru ca un absolvent de liceu să intre la Universitatea Cambridge are nevoie de cel puțin A*AA (peste 70% din punctajul total), dar pentru elevii din medii vulnerabile li se va cere în 2022 să aibă cel puțin punctajul BBB (peste 50% din punctajul total), scrie The Guardian.
Citește despre criza de educatori cu care se confruntă Australia, dar și despre avertismentele psihologilor din SUA privind depresia sezonieră pe care o pot dezvolta adolescenții pe Școala 9.