Oji Holdings a declarat că va înceta să mai producă scutece pentru copii în septembrie, pe fondul unei scăderi puternice a cererii. Firma a înregistrat o scădere a vânzărilor de la un vârf de aproximativ 700 de milioane în 2001 la 400 de milioane în prezent.

Un purtător de cuvânt al Oji Holdings a declarat că firma va creşte producţia de produse sanitare pentru persoanele în vârstă, adăugând că se aşteaptă ca acestea să fie folosite în căminele de bătrâni şi în alte facilităţi publice. „Cererea de scutece pentru copii este în scădere din cauza mai multor factori, inclusiv a scăderii ratei natalităţii”, a declarat purtătorul de cuvânt.

Vânzările de scutece pentru adulţi le depăşesc pe cele destinate copiilor în Japonia de mai bine de un deceniu, iar statisticile recente privind populaţia indică faptul că această tendinţă va continua.

Numărul naşterilor a ajuns la un minim istoric

Numărul naşterilor din Japonia a scăzut la un minim istoric de 758.631 în 2023, faţă de 1.590.503 decese. Copiii cu vârsta sub 15 ani reprezentau mai puţin de 12% din populaţia ţării în 2022, a precizat televiziunea publică NHK, în timp ce persoanele cu vârsta de 65 de ani şi peste reprezentau aproape 30%.

Este de aşteptat ca populaţia să se prăbuşească de la 125 de milioane de locuitori în prezent la aproximativ 88 de milioane în 2065 – o scădere de 30% în 45 de ani.

Premierul Fumio Kishida a descris rata scăzută a natalităţii drept o „criză existenţială” şi a promis ajutor financiar pentru familii, acces mai uşor la îngrijirea copiilor şi mai multe concedii parentale. Cu toate acestea, cu câteva excepţii, campaniile guvernamentale naţionale şi locale de încurajare a oamenilor să aibă familii mai numeroase au avut un impact redus.

Pentru a susţine dimensiunea actuală a populaţiei, ar trebui ca media copiilor, în raport cu numărul femeilor, să fie de 2,1, or în prezent această medie este evaluată cu mult sub acest prag, la 1,3.

 
 

Urmărește-ne pe Google News