Utilizatorii români ai Revolut au cheltuit peste 12 milioane de euro pe alimente de la începutul perioadei de carantină pe teritoriul României, iar datele companiei arată că, în timp ce numărul tranzacţiilor a scăzut cu 37%, valoarea totală a acestora a crescut cu 17%.
Într-un comunicat dat joi publicităţii, Revolut, platforma financiară globală cu peste 1 milion de utilizatori în România, a făcut publice date care arată modul în care comportamentul de consum al românilor s-a schimbat în timpul pandemiei de COVID-19. Datele reflectă obiceiul de consum al utilizatorilor din România din perioada 14 martie – 14 aprilie, în comparaţie cu luna precedentă.
Compania precizează că aceste date arată că românii merg mai rar în supermarketuri, dar fac cumpărături cu o valoare mai ridicată, acoperind astfel necesarul de alimente pentru o perioadă mai lungă de timp.
De asemenea, numărul tranzacţiilor pentru cumpărarea de alimente a crescut în ultimele două săptămâni înainte de instaurarea stării de urgenţă pe 16 martie, întrucât oamenii au anticipat faptul că vor urma restricţii în ceea ce priveşte libertatea de mişcare. În prima săptămână de la instaurarea carantinei, numărul tranzacţiilor a scăzut cu 51%.
Serviciile de livrare la domiciliu, creşteri fără precedent
Cheltuielile la restaurante au scăzut semnificativ; serviciile de livrare la domiciliu au înregistrat creşteri fără precedent. Datele Revolut arată că barurile, restaurantele şi lanţurile de fast food au înregistrat cele mai mari reduceri ale numărului de tranzacţii efectuate în locurile respective, Starbucks (-94%), KFC (-90%) şi McDonalds (-75%) fiind grav afectate.
Cu toate că în cazul restaurantelor numărul tranzacţiilor a scăzut cu 88%, platformele pentru comenzi online sunt pe val. În medie, numărul tranzacţiilor a crescut cu 60%, în timp ce valoarea lor s-a mărit cu 90%. Aceasta demonstrează faptul că, deşi românii nu mai pot merge la restaurant, comandă prin aplicaţii pentru a se bucura acasă de felurile preferate de mâncare. În timp ce numărul de comenzi ale Glovo şi Uber Eats a crescut cu circa 50%, eucemananc.ro a înregistrat cea mai mare creştere, cu un număr de comenzi aproape dublu în ultima lună faţă de perioada precedentă (numărul tranzacţiilor a crescut cu 104%, iar valoarea acestora a crescut cu 193%).
Românii profită de carantină şi pentru a-şi redecora locuinţele
De asemenea, clienții au migrat către cumpărături online şi proiecte de reamenajare a locuinţei. În timp ce mallurile şi alte locuri pentru divertisment sunt închise, oamenii au ales să cumpere mai mult online. Numărul tranzacţiilor a crescut cu 64%, iar valoarea lor aproape s-a dublat.
Românii profită de perioada de carantină şi pentru a-şi redecora locuinţele sau pentru a face diverse reparaţii. Deşi numărul total al tranzacţiilor efectuate la magazinele de construcții și bricolaj a scăzut cu 35% în ultima lună, valoarea acestora a crescut cu 4,5%, ceea ce arată faptul că, deşi merg mai rar în magazine, oamenii cumpără mai mult.
Sănătatea a fost una dintre principalele preocupări ale românilor pe parcursul ultimei luni. Aceştia au cheltuit peste 325.000 de euro în farmacii, în creştere cu 21% faţă de luna precedentă, iar cele mai mari cheltuieli le-au făcut la Farmacia Tei. Numărul tranzacţiilor cu Revolut a crescut aici cu 74%, iar valoarea acestora a crescut cu 73%.
Transportul s-a prăbuşit în contextul COVID-19
Transportul s-a prăbuşit în contextul COVID-19. Fie că vorbim despre ridesharing, benzinării sau despre sistemul public, transportul a înregistrat scăderi semnificative în ultima lună. Numărul tranzacţiilor efectuate la furnizorii de transport a scăzut în medie cu 83%, iar valoarea acestor tranzacţii s-a micşorat cu un procent similar.
Pandemia de coronavirus a avut un impact semnificativ asupra consumului de divertisment online, din moment ce majoritatea oamenilor petrec mai mult timp ca oricând acasă.
Doar luna trecută, utilizatorii Revolut din România au cheltuit peste 7,5 milioane de euro pe divertisment online, cu un număr al tranzacţiilor mai mare cu 43% faţă de luna precedentă şi o creştere a valorii acestora de 54%. În timp ce cheltuielile cu platforme online ce difuzează filme au crescut moderat în ultima lună (în cazul HBO GO cu 25%, iar în cazul Netflix cu 11%), achiziţiile de jocuri online au explodat atât din punct de vedere al numărului tranzacţiilor, cât şi ca valoare totală.
Aplicaţiile de ridesharing au fost, de asemenea, lovite de carantină, iar FreeNow (-88%), Bolt (-81%), Uber (-79%) şi Yango (-74%) au fost toate puternic afectate. Totuşi, sistemul public de transport a fost cel mai afectat, cu o scădere de 95% atât în ceea ce priveşte numărul de tranzacţii, cât şi valoarea cheltuită.
Tot mai mulți românii plătesc facturile online
Un număr tot mai mare de români alege să îşi plătească facturile la utilităţi online, în contextul crizei COVID-19. În medie, numărul tranzacţiilor efectuate de utilizatorii Revolut către furnizorii de utilităţi a crescut cu 25%, iar valoarea tranzacţiilor a crescut cu acelaşi procent. Acest lucru poate fi explicat prin faptul că românii petrec mai mult timp acasă şi, prin urmare, plătesc facturi mai mari.
Serviciile de telecomunicaţii au înregistrat, de asemenea, creşteri în ceea ce priveşte tranzacţiile, din moment ce oamenii au început să lucreze de acasă, iar nevoia de a fi conectaţi mereu cu ceilalţi este mai mare.
Măsurile recente de carantină au făcut ca un număr tot mai mic de oameni să se deplaseze fizic şi să plătească cu cardul. Acest lucru a redus numărul plăţilor fizice efectuate cu cardul pe toate categoriile de cheltuieli. Numărul acestui tip de tranzacţii a scăzut cu 58% de la anunţarea carantinei, însă, în acelaşi timp, numărul tranzacţiilor online a crescut cu 21%.