- Comenzile pe platforma eMAG supermarket au crescut de patru ori în ultima săptămână față de media zilnică. Se cumpără în principal alimente, spirt, apă.
- Aplicația Bringo, prin care poți comanda produse de la Carrefour, dădea erori joi seara din cauza numărului mare de utilizatori.
- Crește plata cu cardul, după ce utilizatorii au început să respecte recomandările oficiale privind contactul direct cu banii cash.
Dacă, de obicei, românii cumpără electronice de pe eMAG, acum vânzările de mâncare au crescut puternic.
Comenzile pe eMAG Supermarket au crescut în ultima săptămâna de aproape patru ori față de media zilnică și, pe fondul deciziilor luate de companii privind lucrul de acasă, ne așteptăm la o evoluție în continuă ascensiune în perioada imediat următoare, în funcție de evoluția situației. Creșteri semnificative s-au înregistrat la alimentele și produsele de baza: apă necarbugazoase și minerală, mălai, zahăr, făină, alcool sanitar, lapte, ulei de floarea soarelui, drojdie uscată.
Reprezentanții eMAG au precizat pentru Libertatea:
Potrivit eMAG, cel mai mare retailer online din România, de duminică se observă creșteri și la plata cu cardul, iar tendința este de creștere.
Pe lângă creșterea comenzilor de alimente au crescut recent și livrările efectuate prin intermediul unor aplicații dedicate. Este vorba atât de Bringo – prin care poți să comanzi de la Carrefour, cât și aplicațiile care livrează de la restaurante.
Blocaj temporar pe Bringo
Joi seara, numărul de utilizatori era atât de mare încât pe aplicația Bringo apărea un mesaj de eroare.
Din cauza numărului mare de comenzi în așteptare, în acest moment nu putem prelua comanda dumneavoastră. Vă rugăm să încercați mai târziu. Ne pare rău și mulțumim de înțelegere.
Mesaj Bringo în aplicație:
Pe de altă parte, Silviu Ciocianu, directorul operațional al Food Panda România, spune că nu există o cauzalitate între virus și comenzi, ci doar între comenzi și promoțiile oferite.
“Nu există o relație de cauzalitate între coronavirus și evoluția comenzilor Food Panda în această perioadă, aceasta fiind influențată de campaniile de marketing pe care noi le derulăm în mod susținut, promoțiile active în prezent pe platformă și lansarea operațiunilor în noi orașe”, a spus acesta.
Igienizarea genților și plata cu cardul
Compania a pus deja la punct o serie de măsuri suplimentare de prevenție.
”În primul rând, ne încurajăm clienții să aleagă plata cu cardul în locul numerarului.
În ceea ce privește livratorii, le solicităm să se spele în mod regulat pe mâini și le oferim tuturor geluri dezinfectante pentru a putea să se igienizeze cât mai des pe mâini. În plus, noi avem o procedură clară de igienizare zilnică pentru gențile livratorilor.
De asemenea, în cazul în care situația o va impune, vom bloca zonele de carantină precum spitalele de boli infecțioase sau dacă va fi cazul alte zone clar delimitate de către autorități ce se află în aria de livrare, pentru ca livratorii noștri să nu fie expuși la niciun fel de risc de îmbolnăvire. În această perioadă, păstrăm în permanență active canalele de comunicare cu livratorii pentru a afla dacă există cazuri de persoane suspecte sau contaminate cu coronavirus.
În cazul restaurantelor partenere, compania a pus la dispoziția acestora un set special de reguli de bune practici cu privire la modul în care ar trebui să păstreze igiena în pregătirea comenzilor.
Totodată, le recomandăm acestora să predea comanda doar dacă livratorul are asupra sa geanta specială pentru transport și să sigileze comenzile. De asemenea, ne-am notificat partenerii să ne anunțe de urgență dacă observă cazuri de persoane suspecte sau confirmate cu coronavirus”, a mai spus el.
Glovo a blocat livrările către spitale și zonele de carantină
De asemenea, Glovo – o altă aplicație de livrare de mâncare gătită a anunțat că a eliminat semnătura de la finalizarea tranzacției și recomandă tot plata cu cardul.
Mai mult, aceasta a anunțat public de joi că, dacă situația o va impune, plățile în numerar vor fi eliminate pentru o perioadă”.
Spre deosebire de Food Panda, Glovo a blocat deja livrările către zonele cu risc de contaminare, adică spitalele de boli infecțioase și zonele de carantină.
Cine mai face livrări acasă
Alte companii care activează în domeniul livrării de mâncare gătită de la restaurante și localuri sunt Uber Eats, Takeaway și platforma Eu Ce Mănânc, deținută de eMAG.
De asemenea, dintre retailerii tradiționali mai livrează alimente acasă și lanțurile de magazine Cora și Mega Image.