Cuprins:
Al doilea mare producător auto japonez în funcție de vânzări intenționează să crească producția de vehicule în SUA cu până la 30% în decurs de doi până la trei ani, ca răspuns la decizia președintelui american Donald Trump de a impune o taxă de 25% pe vehiculele importate.
Honda a refuzat să comenteze, spunând că informația nu a fost anunțată de companie.
Anterior, Reuters a scris deja că Honda intenționează să producă noua generație a modelului Civic hibrid în statul american Indiana, în loc de Mexic, pentru a evita eventualele tarife.
Piață vitală
SUA au fost cea mai mare piață a Honda anul trecut, reprezentând aproape 40% din vânzările globale. Constructorul auto a vândut 1,4 milioane de vehicule, inclusiv modele Acura, în SUA anul trecut.
Acesta a importat aproximativ două cincimi din aceste mașini din Canada sau Mexic.
Honda a înregistrat o creștere de 5% a vânzărilor în SUA, la aproape 352.000 de vehicule, în primele trei luni ale acestui an.
Compania va muta producția SUV-ului CR-V din Canada în SUA și cea a SUV-ului HR-V din Mexic în cea mai mare economie a lumii, potrivit Nikkei.
Pentru a crește producția, Honda ia în considerare angajarea mai multor muncitori americani.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_8c3a5024ee4b7cf31c4bc77a1fafa782.jpg)
Un astfel de pas ar face posibil ca Honda să treacă de la două schimburi la un sistem cu trei schimburi și să extindă producția la sfârșit de săptămână.
Nissan scade producția de SUV-uri în Japonia
Honda nu e singurul constructor care ia măsuri după tarifele lui Trump. Nissan va reduce producția din Japonia a modelului său cel mai bine vândut în SUA, Rogue SUV, în perioada mai-iulie, conform Reuters.
Nissan, al treilea mare producător de automobile din Japonia, este mai expus decât unii rivali. Statele Unite sunt principala sa piață, reprezentând mai mult de un sfert din vehiculele vândute anul trecut, multe dintre acestea fiind fabricate în Japonia sau Mexic.
Nissan intenționează să reducă producția modelului Rogue cu 13.000 de vehicule la uzina sa din Kyushu, în sud-vestul Japoniei, pe parcursul perioadei de trei luni.
Cel mai vândut model în SUA
Reducerea planificată este egală cu mai mult de o cincime din cele 62 000 de Rogue vândute în Statele Unite în primele trei luni ale acestui an.
Muncitorii de la uzina Kyushu, cea mai mare a Nissan, vor lucra mai puține ore din mai până în iulie, iar producția va fi oprită în unele zile.
Rogue a fost cel mai bine vândut model Nissan în SUA anul trecut, cu aproape 246.000 de vehicule, reprezentând mai mult de un sfert din totalul vânzărilor de vehicule ale producătorului auto în SUA. De asemenea, Nissan produce modelele Rogue în Smyrna, Tennessee.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_8c09d6316006f39ceb78f991b6440bca.jpg)
Nissan și Honda au analizat recent o fuziune, dar operațiunea a eșuat.
Stellantis trimite oamenii acasă
Grupul Stellantis, compania mamă a Chrysler, a anunțat la rândul său că oprește producția la o fabrică din Mexic și la una din Canada, afectând cinci facilități americane conectate și concediind temporar 900 de lucrători americani.
Grupul Stellantis a apărut din fuziunea grupului FiatChrysler cu grupul francez PSA, ce deținea Peugeot, Citroen și Opel.
Se schimbă schimbarea
Luni, președintele american Donald Trump a declarat că ia în considerare amânarea tarifelor de 25% pentru mașini deoarece producătorii auto „au nevoie de puțin timp”.
Constructorii auto au perfecționat lanțuri logistice, iar producerea unei mașini este complicată, piesele venind din multe părți ale lumii și câteodată trecând granița de mai multe ori până la transformarea în produs finit.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_9c23ad4c52f8793e305c577f100bb7c3.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_bb88aa18d50c8503f9f381943c0753c1.png)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_d14a138df761ff7b57dd3718a56ad73d.png)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_eaeb23174f774a411cd039c60adad54e.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_95740a71f1337693ca2826e0479150f5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_94b27e8b9c28c89c9547601e558e9df5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_c27c627a1984fa5a7d6426d2afdd3d4d.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_26144982ade88c8b10be5fe5c6cf17d4.jpg)