La 32 de ani, Mihai Sodoroc e eroul necunoscut, care a salvat doua din cele trei victime ale groaznicului accident de la Tancabesti, judetul Ilfov. Dupa prabusirea pasarelei, omul a alergat de nebun spre motostivuitorul din depozitul de materiale in care lucreaza, intervenind pentru ridicarea acesteia de pe masina si scoaterea tinerilor ramasi in viata.
Mihai tocmai se pregatea sa plece acasa, atunci cand bena camionului ucigas lovea pasarela aflata chiar in fata depozitului de materiale de constructii in care lucreaza.
‘Eram la dus si am auzit un zgomot puternic. Am iesit repede sa vad ce s-a intamplat si am vazut pasarela cazuta pe sosea si o masina prinsa sub ea. Erau doi oameni inauntru care urlau de durere si strigau dupa ajutor. Lumea oprise si incepuse sa faca poze cu telefonul mobil. Am incercat cu cativa baieti sa dam pasarela la o parte, dar era mult prea grea, ne-a povestit Mihai.
Dandu-si seama ca nu pot muta podul de cateva tone care strivise masina, Mihai a fugit in curtea depozitului, iesind cu motostivuitorul pe care lucreaza, reusind sa impinga pasarela de pe masina.
El povesteste ca a incercat apoi sa le dea primul ajutor ranitilor. ‘Le-am dat apa de doua ori. Din pacate, fata de la volan era deja moarta, spune Mihai.
Mihai Sodoroc a salvat doi dintre cei trei pasageri prinsi in autoturismul strivit de pasarela de pe DN1, ridicand-o cu motostivuitorul
Basculanta ucigasa se afla inca la locul tragediei
Bena care a daramat pasarela cantareste 30 de tone
In cadere, podul pietonal a crestat puternic asfaltul
Baiatului ranit i s-a amputat un picior
Cele doua victime ale accidentului se afla internate, in continuare, la Spitalul de Urgenta Floreasca. Sotii Ursila spera ca Dumnezeu sa le-o tina in viata pe Vali (21 ani), dupa ce Monica (27 ani), cealalta fiica a lor, a murit strivita de pasarela de pe DN1. Ieri, Vali era constienta si a fost mutata in alt salon pentru ca inca nu a aflat ca sora ei e moarta, iar iubitul ei, Ionut Ilie (26 ani), e in coma. Tanarul a fost dus, ieri dupa-amiaza, la sala de operatie, unde medicii i-au amputat un picior.
Dan, logodnicul Monicai, nu se mai opreste din plans. ‘Mi-a omorat viata mea!, a spus el langa sicriul in care se afla trupul femeii.
„Bena nu se poate bascula in mers din greseala!”
Martor fara voie la accidentul de pe DN1, Gigi Gherman e la randul sau sofer pe o basculanta de acelasi tip cu cea care a provocat tragedia, masina lui avand insa un tonaj mai mic.
Cum comenzile celor doua basculante sunt similare, Gigi sustine ca bena n-avea cum sa se ridice in mers. ‘Ca sa basculezi, tre-buie sa apesi, mai intai, pedala de ambreiaj, apoi un alt buton. Cand ai basculat, computerul de bord iti afiseaza trei semnale luminoase, plus unul sonor. Si daca pleci cu ea asa, masina iti intra intr-un balans de nu te vezi, spune Gigi, care crede ca ori soferului i s-a facut rau, ori sistemul de basculare a benei s-a defectat.
Libertatea a „inspectat” pasarelele de pe DN 1
Reporterii Libertatii au cercetat ieri cu atentie toate cele 21 de pasarele care au fost instalate pe DN1 in 2002.
Am ajuns astfel la concluzia ca exista doua tipuri de constructii tip pasarela care au fost montate pe aceasta sosea, o parte fiind realizate integral din structura metalica, inclusiv stalpii de sustinere.
Celelalte, printre care se numara si podul prabusit de la Tancabesti, sunt alcatuite din cate doua elemente.
E vorba, mai intai, de stalpii de sustinere, care sunt realizati din beton, peste care a fost montata separat structura metalica de traversare pietonala a soselei.
Problema e ca, la ambele capete, pasarela e asezata in beton doar pe o talpica (asa cum i se zice in popor), sub care se afla practic firavul punct de sudura. Devine explicabil astfel de ce o bena de 30 t a putut sa darame atat de usor pasarela de pe DN1.
Se extinde ancheta
Ieri, membrii comisiei de la Ministerul Transporturilor formate pentru investigarea accidentului s-au deplasat la fata locului pentru a strange date suplimentare. Concluziile anchetei vor fi comunicate la finele saptamanii viitoare. Cert e ca specialistii au hotarat sa verifice toate pasarelele aflate pe drumurile nationale si deasupra liniilor de cale ferata.