Chiar înainte de a ajunge la Bâlea Lac, punctul culminant al traseului pe Transfăgărăşan, trebuie traversat un tunel de aproape un kilometru. Ambele guri de acces ale pasajului pot fi închise cu două porţi imense din metal. De ani buni, responsabil cu închiderea, la propriu, a DN 7C, pe timp de iarnă, e Mircea Roth, şeful districtului de la Piscu Negru.
Misiunea sa începe la tunelul Capra, cel mai lung din ţară, care străbate muntele între cotele 2.025 m şi 2.042 m pe o distanţă de 887 m. Împreună cu o echipă de trei oameni, Mircea Roth închide masivele porţi zăvorându-le cu aparatul de sudură. “Dacă n-am face-o, zăpada ar pătrunde în tunel şi ar îngheţa într-un strat de peste un metru. Doar cu picamărul am mai dovedi- o. O mare realizare e că anul acesta tunelul a fost, în sfârşit, iluminat!”, afirmă Roth.