Numai în ultimul trimestru al anului trecut, valoarea electronicelor, electrocasnicelor şi a produselor IT&C cumpărate a crescut cu aproape 14% față de aceeași perioadă a lui 2013, până la 723 mil. euro, potrivit celor mai recente date ale companiei de cercetare de piaţă GfK.
Creșterea pieței bunurilor de folosință îndelungată din România în T4 2014 s-a datorat evoluției favorabile a cinci din cele șapte sectoare monitorizate – electronice (+23%), telecom (+19%), electrocasnice mari (+19%), electrocasnice mici (+14%) și IT (+1%). Piața de imprimante, multifuncționale și consumabile (-1%) dar și cea foto (-9%) au continuat să scadă în T4 2014.
Peste 4 milioane de români şi-au cumpărat, în ultimele trei luni ale lui 2014, un smartphone, creşterea depăşind 25%, comparativ cu anul anterior. De altfel, anul trecut, granița dintre smartphone și phablet a devenit din ce în ce mai îngustă. Smarthphone-urile merg până la 5,2 inchi, phablet-urile încep de la 5,5.
În ultimul trimestru al lui 2014, românii au cumpărat smartphones – în special de cele din categoria de preț low-mid, dar phablets au avut un trend ascendent, însă cota lor a rămas mică în cadrul sectorului. Produsele dual-sim, 4G și telefoanele cu ecrane mai mari de 4.5 inchi au înregistrat creșteri dinamice. Cumulat, piața de telecom a atins 591 de milioane de euro în 2014, cu 25% mai mult față de 2013.
Pe lista de cumpărături sunt tot mai des şi electrocasnice. Românii au cumpărat, anul trecut, frigidere, congelatoare şi maşini de spălat în valoare de 396 de milioane de euro, cu 16% mai mult decât în 2013. Datorită intensificării cererii în perioada Black Friday și a sărbătorilor de iarnă, T4 și-a adus cea mai mare contribuție la performanța anuală, cu aproape 19% mai mult decât în T4 2013. La capitolul electrocasnice mici, cel mai bine s-au vândut roboții de bucătărie, blenderele și storcătoarele de fructe. Vânzările pe acest segment au atins 45 milioane de euro în ultimul trimestru al 2014, echivalentul unei creșterii de aproape 14%, comparativ cu T4 2013.