Conform sondajului realizat de organizația Salvați Copiii, 78,4% dintre părinți și 73,1% dintre profesori sunt de părere că trebie să înceapă cât mai curând cursurile față în față.
Totodată, e nevoie de o regândire a programei școlare (80,9%) și de măsuri de educație remedială (43,7%), adică programe care să ajute elevii din mediile defavorizate și care să reducă abandonul școlar.
În ceea ce-i privește pe copii, 56,8% dintre ei se declară în favoarea redeschiderii școlilor, potrivit sondajului de opinie.
În privința revenirii la școală, datele complete ale anchetei online relevă că:
- 56,8% dintre elevi se pronunță în favoarea redeschiderii școlilor, în vreme ce 23,5% preferă menținerea formatului online.
- 78,4% dintre părinți consideră necesară redeschiderea școlilor, în vreme ce doar 12,7% spun că preferă ca școala să fie menținută online.
- doar 14,2% dintre profesori consideră că școala trebuie să rămână online, în vreme ce 73,1% dintre cadrele didactice consideră necesară revenirea în bănci. Restul se declară nehotărâți.
De asemenea, un alt sondaj realizat de Fundația World Vision România arată că 84% dintre profesori consideră că şcoala este pregătită să se redeschidă, cu respectarea măsurilor anti-COVID. 80% dintre cadrele didactice consideră că au tot ce este nevoie pentru a se întoarce în siguranţă la şcoală.
Și copiii îşi doresc întoarcerea la şcoală considerând, în proporţie de 88%, că au tot ce este nevoie pentru a se întoarce în siguranţă la şcoală. Peste jumătate dintre elevi (55%) ar fi fericiţi să se întoarcă în bănci la şcoală.
Pe de altă parte însă, aproape 42% din elevi se tem că revenirea la şcoală va presupune un ritm rapid de predare – învăţare – ascultare, o treime sunt îngrijoraţi că va fi multă materie de recuperat şi un sfert că nu vor fi capabili să facă faţă stresului.
La sondajul World Vision România au răspuns 1.490 de elevi de gimnaziu şi liceu din mediu urban şi rural şi aproape 500 de profesori, în perioada decembrie 2020- ianuarie 2021.
”Continuarea şcolii online pentru toţi elevii, neluând în considerare rata de infectare sau accesul real al copiilor la educaţie, va duce la creşterea nivelului de abandon şcolar şi va crea lacune majore în educaţia unei întregi generaţii de elevi.
În septembrie anul trecut s-a decis descentralizarea deciziei în educaţie în funcţie de rata de infectare. Solicităm ferm să se ţină cont de această hotărâre şi, în plus, solicităm reluarea orelor în format fizic pentru toate categoriile vulnerabile de elevi care nu au avut acces la educaţie”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.
FOTO: Hepta
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro