„Nu suntem de acord cu structura propusă – în primul rând, cursurile se doresc a începe prea târziu iar, dacă dorim o abordare calitativă și incluzivă, trebuie să milităm pentru ca anul școlar să aibă o structură fixă, cursurile să înceapă anual pe 1 septembrie și să se încheie pe 1 iunie. Orice zi petrecută pe băncile școlii în luna iunie nu produce niciun fel de beneficiu pentru elevul din România, iar acest aspect se transpune în absenteismul masiv al elevilor în lunile verii”, a precizat Antonia-Laura Pup, președintele Consiliului Național al Elevilor, citat de Edupedu.ro.
Reprezentanții elevilor susțin că “faptul că proiectul de
Ordin prevede cel mai scurt an școlar din istoria recentă nu este un aspect
îmbucurător pentru beneficiarul primar al educației”.
Elevii cer stabilirea unei structuri fixe a anului școlar și
vor ca acesta să înceapă la 1 septembrie și să se încheie în 1 iunie. ”În anul
2017, în cadrul Adunării generale a Consiliului Național al Elevilor de la
Râmnicu Vâlcea, liderii elevilor din întreaga țară au adoptat o hotărâre pentru
ca dezideratul CNE să fie obținerea unei structuri fixe pentru desfășurarea
cursurilor dintr-un an școlar: acestea ar trebui să înceapă la 1 septembrie și
să se termine la 1 iunie”, anunță Consiliul Național al Elevilor.
Elevii critică și transformarea vacanței de iarnă din intersemestrială în normală și susțin că măsura va produce “un real dezechilibru din punct de vedere educațional”.
Structura anului școlar 2020-2021 a fost pusă în dezbatere de Ministerul Educației. Potrivit documentului, școala va începe pe 14 septembrie, iar elevii vor merge la școală cu o săptămână în minus față de anul școlar curent.
Școala va începe pe 14 septembrie în 2020, dacă proiectul
privind structura anului școlar 2020-2021 va fi adoptat. Totodată, cele două
semestre vor fi egale, vacanța intersemestrială va fi în ianuarie-februarie,
iar în loc de 35 de săptămâni, cât are anul școlar curent, elevii vor merge la
școală 34 de săptămâni. Cursurile se vor încheia pe 19 iunie 2021.