UPDATE 18.46. Ministerul Educației a făcut următoarele precizări pentru Libertatea:
„Prin adresa nr. 3.642/22.06.2020, Comisia Județeană de Bacalaureat Sălaj a informat Comisia Națională de Bacalaureat cu privire la incidentul de la Liceul Teoretic „Ion Agârbiceanu” din Jibou. Adresa a fost însoțită de documente justificative în vederea elucidării situației apărute.
2. Conform prevederilor art. 11 și ale art. 15 din Metodologia de organizare și desfășurare a examenului național de Bacalaureat – 2011, aprobată prin ordinul de ministru nr. 4.799/2010, valabilă și pentru examenul național de Bacalaureat 2020, conform prevederilor ordinului de ministru nr. 4.950/2019, responsabilitatea organizării și desfășurării examenului la nivel județean și la nivelul centrului de examen revine comisiei județene de Bacalaureat, respectiv comisiei din centrul de examen”.
Elevii au fost cei care au anunţat conducerea Centrului de Examen după ce au ieşit din sală. Centrul de Examen a transmis mai departe către Comisia Judeţeană greşeala făcută, iar Comisia Judeţeană s-a adresat Ministerului Educaţiei.
„Nu avem motive să ne ascundem. S-a întâmplat această greşeală la Jibou, elevii însă au fost de acord să se corecteze aşa lucrările, pentru că în rest subiectele erau asemănătoare. Cu siguranţă după ce se termină toată sesiunea de Bacalaureat, Comisia de Examen de la Jibou va fi anchetată şi se vor lua măsurile care se impun. Deocamdată trebuie să ne concentrăm ca totul să se termine cu bine şi elevii să promoveze acest examen”, a declarat inspectorul general din judeţul Sălaj, Vasile Bulăgrean, .
Elevii au fost de acord să li se corecteze lucrările date, pentru a nu mai repeta examenul.
Asta cu atât mai mult cu cât doar subiectul trei a fost diferit la profilul real față de cel uman. A picat comedia, însă cerința a fost diferită.
Absolvenții de la profilul uman au avut ca subiect „particularitățile de construcție a unui personaj dintr-o comedie studiată”, în timp ce absolvenții profilului real au avut „particularitățile unei comedii studiate”.
La primul subiect elevii de la real au avut, la punctul A, un fragment din „Amintiri despre G. Călinescu”, iar la punctul B să redacteze un text argumentativ dacă mass-media contribuie la crearea imaginii unei persoane publice.
La subiectul al II-lea la examenul de Bacalaureat la Limba Română elevii de la real au avut un text din Ion Agârbiceanu, Arhanghelii.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro